با اجرای طرح سلامت نوروزی به انجام رسید؛

معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان

۱۳۹۷/۰۱/۰۴ - ۱۶:۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۹۱۰۴۷
معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان
با اجرای طرح سلامت نوروزی و با حضور شبانه روزی 250 بازرس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شد.
به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ،دکتر محمد عباسی کاکرودی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی از 15 اسفندماه در گیلان و به همت 250 بازرس بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شده است.
 
وی افزود: از آغاز طرح تا کنون، بیش از 27 هزار مورد بازرسی از اماکن و محل های تولید و عرضه مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی به عمل آمده است. در این خصوص، هزار و 998 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و حدود 6 هزار مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به انجام رسید و هزار و 668 مورد اخطار برای مراکزی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند صادر و 388 مرکز متخلف به مراکز قضایی معرفی شدند و 52 مرکز غیر بهداشتی نیز پلمپ گردید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از تلاش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط، تصریح کرد: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروز در کنار خانواده های خود هستند، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط استان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم جامعه هستند.

وی تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی 190 تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز