متخلفان زنده گیری سهره در رودبار دستگیر شدند

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۱۴:۴۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۳۴۴۷
متخلفان زنده گیری سهره در رودبار دستگیر شدند
دو نفر متخلف حیات وحش که اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از مناطق حفاظت شده شهرستان رودبار می نمودند ، دیروز با همکاری ماموران کلانتری بخش خورگام دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان،  دو نفر متخلف حیات وحش که اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از مناطق حفاظت شده شهرستان رودبار می نمودند ، دیروز با همکاری ماموران کلانتری بخش خورگام دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند .

بهروز آژ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : بعد از دریافت گزارش مردمی در خصوص اقدام مجرمانه یک گروه صیاد پرنده در منطقه حفاظت شده سیاهرود ، بنده به همراه مامورین یگان حفاظت بلافاصله عازم منطقه فوق گشتیم که در این مسیر هماهنگی های لازم نیز با کلانتری شهر بره سر صورت گرفت که با همکاری مامورین محترم آن کلانتری ، دو متخلف صیاد غیر مجاز دستگیر شد .

آژ همچنین گفت : سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه ، دم سیاه و سفید ، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد .

وی  افزود صدای جنگل یکی از لذت بخش ترین موسیقی های طبیعی است که علاوه بر احساس آرامش باعث پالایش روح و جان هم می شود که بخشی از این سمفونی زیبای جنگل مدیون این پرنده زیبا با صدای دلنشین آن است .

آژ تصریح کرد  ، متاسفانه زیبایی رنگ و نغمه های خوش این پرنده باعث گشته تا این متخلفان با دام گستری و تعبیه تور در محل زمستان گذرانی این پرندگان ، اقدام به صید و فروش آن نمایند .

از متخلفان یاد شده تعداد 12 قطعه پرنده زنده سهره کشف و رها سازی شد و همچنین ادوات صید که به صورت تور بود نیز کشف و ضبط شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز