جلسه شورای ورزش شهرستان مرزی بندر آستارا ؛

فرماندار آستارا: باید با همگرایی از ظرفیت ها و سرمایه های ورزشی شهرستان بهتر استفاده کنیم

۱۳۹۷/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۹۸۸۸۴
فرماندار آستارا: باید با همگرایی از ظرفیت ها و سرمایه های ورزشی شهرستان بهتر استفاده کنیم
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: باید با همگرایی از ظرفیت ها و سرمایه های ورزشی شهرستان بهتر بهره وری و استفاده نماییم.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، یونس رنجکش در اولین جلسه شورای ورزش شهرستان مرزی بندر آستارا در سال جاری اظهار داشت: با توجه به سابقه فعالیت های ورزشی، وجود ورزشکاران و همچنین امکانات موجود آنچه که می تواند ما را بهتر در سیاست‌گذاری‌های فراگیر شدن ورزش همگانی و قهرمانی کمک کنند مدیریت یکپارچه در بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان است.

وی اظهار داشت: به صورت پراکنده امکانات سرمایه و ظرفیت های مختلفی در شهرستان از منابع انسانی گرفته تا سایر سرمایه ها وجود دارد که برای بهره‌مندی و موفقیت بیشتر در ورزش شهرستان میبایست این امکانات و سرمایه ها در کنار همدیگر قرار گیرد.

رنجکش گفت: شورای ورزش آستارا با محوریت سیاست گذاری های حوزه ورزش شهرستان برای انجام یک سری اقدامات پایه ای برگزار می شود تا در پایان سال خروجی مناسبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: توجه به ورزش همگانی در کنار پرورش استعدادها از سیاست‌هایی است که در سال ۹۷ با محوریت اداره ورزش و جوانان شهرستان باید اجرایی شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای ملی ورزشی در شهرستان مرزی آستارا اضافه کرد: تلاش داریم با برگزاری رقابت های ورزشی کشوری در رشته های مختلف در آستارا هم به توسعه ورزش شهرستان کمک نماییم و هم در بحث توریسم ورزشی و استفاده از ظرفیت های گردشگری آستارا بهتر استفاده کنیم.

 فرماندار شهرستان آستارا گفت: باید از ظرفیت دهیاری ها در اشاعه فرهنگ ورزش همگانی استفاده کرد تا جوانان بدون دغدغه بتوانند به سمت ورزش سوق پیدا کنند و از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات والیبال ساحلی کارگران کشور در آستارا، گفت: همزمان با هفته کارگر در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه، این مسابقات با حضور والیبالیست های برتر کشور در سواحل آستارا برگزار خواهد شد.

فرماندار آستارا اضافه کرد: در همین راستا، برگزاری مسابقات بومی محلی به شکل جشنواره فرهنگی ورزشی در ۳۱ روستای صاحب دهیاری شهرستان پیش‌بینی شده است که در طول فصول بهار و تابستان برگزار خواهد شد تا تحرکات خوبی را در بحث نشاط اجتماعی در روستاها شاهد باشیم.

وی افزود: این جشنواره ها هم از لحاظ تقویت داشته های بومی محلی شهرستان در حوزه فرهنگی اجتماعی و هم جهت تقویت حوزه‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چون اجرای ورزش های بومی محلی، سبب توسعه سیاست های گردشگری استان در بحث بوم گردی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این جشنواره ها می توان گردشگران را از جاهای مختلف به روستاهایی که جامعه هدف مان است هدایت کرد.

فرماندار آستارا به وضعیت تیم فوتبال شهرداری آستارا نیز اشاره کرد و گفت: این تیم به تازگی با قدرت تمام از لیگ استانی به لیگ دسته سوم کشور راه یافته است و آرام آرام صاحب جایگاه می‌شود و از هم اکنون نیازمند حمایت جدی ترین مسئولان شهرستان است، از همین رو با بسیج امکانات دستگاه های مختلف از جمله سپاه، شهرداری و سایر ارگانها در راستای انسجام بخشی فعالیت های ورزشی شهرستان قدم برداریم و حول یک محور حرکت کنیم تا حرکت ها ثمربخش باشد چراکه پاسخ ندادن به مطالبات ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش، مدیریت ورزشی را دچار چالش می کند.

رنجکش به وضعیت واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید هزینه ورزش کردن برای مردم را کاهش دهیم، این امر با پایین آوردن هزینه های استفاده از اماکن ورزشی امکان پذیر است، از همین رو پیشنهاد می‌شود دهیاریها جهت اجاره سالن های ورزشی روستا ها پیشقدم شوند و در مزایده شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت دهیاری ها در اشاعه فرهنگ ورزش همگانی استفاده کرد تا جوانان بدون دغدغه بتوانند به سمت ورزش سوق پیدا کنند و از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.

فرماندار آستارا در پایان با اشاره به طرح خانه ورزش روستایی گفت: خلا فضاهای ورزشی در روستاها به شدت احساس می‌شود و از همین رو بنا داریم مدارسی که در روستاها بدون استفاده مانده اند را با تجهیز به وسایل ورزشی به محلی برای ورزش کردن جوانان روستا تبدیل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز