در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بهداشت و محیط زیست شورای رشت:

راه اندازی مجدد فاز اول آب نمای بوستان ملت رشت

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۱۰:۱۹:۴۹
کد خبر: ۷۲۰۴۳۶
راه اندازی مجدد فاز اول آب نمای بوستان ملت رشت
در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بهداشت و محیط زیست شورای رشت با راه اندازی مجدد فاز اول آب نمای بوستان ملت رشت موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: آب نمای بوستان ملت رشت با هزینه هنگفتی اجرایی شد و در حال حاضر بیش از ۷ ماه است که به حال خود رها شده است.

رضا رسولی با ابراز نگرانی از فرسودگی تجهیزات آب نمای بوستان ملت گفت: ساختار این آب نما هیدرولیکی _مکانیکی بوده و وضعیت فعلی موجب نابودی زیر ساخت ها و تجهیزات آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه خطر آسیب اموال عمومی پیرامون آب نمای بوستان ملت رشت وجود دارد افزود: باید به منظور جلوگیری از آسیب به اموال عمومی که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده است اقداماتی انجام شود.

رسولی با اشاره به اینکه اگر ایراداتی پیرامون فعالیت آب نما مطرح است باید برطرف شود گفت: بیش از چند میلیارد تومان از پول مردم به منظور راه اندازی این آب نما هزینه شده اما در شرایط فعلی بلا استفاده رها شده است.

رسولی با اشاره به وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت گفت: پیاده راه فرهنگی رشت در شرایط فعلی محتوای فرهنگی چندانی ندارد و امیدواریم به این مهم توجه بیشتری معطوف شده و پخش مسابقات فوتبال کشورمان در پیاده راه اقدام خوبی بود.

وی با انتقاد از عدم پخش مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا در پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: در شهر لاهیجان نیز این مسابقه در فضای باز پخش می شود و امیدوارم مشکل عدم پخش مسابقه تیم های ایران و اسپانیا در پیاده راه فرهنگی رشت برطرف شده تا شهروندان رشتی نیز بتوانند این مسابقه را در پیاده راه رشت به تماشا بنشینند.

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با تاکید بر رفع مشکل راه اندازی آب نمای بوستان ملت رشت خطاب به پیمانکار این پروژه بیان کرد: کسی نمی تواند از شهر و شهروندان رشت گرو کشی کند و فاز اول این آب نما باید به زودی و مجددا راه اندازی شود.

رسولی به فرا رسیدن فصل تابستان اشاره کرد و گفت: آب نما باید در تابستان فعال باشد و یقینا این مهم به جذب گرشگر کمک فراوانی می کند.

وی با اشاره به اینکه خاموش بودن آب نمای بوستان ملت معنای بسیار بدی دارد تصریح کرد: این مهم نشان دهنده عدم توانایی مدیریت شهری بوده و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حداقل فاز اول آن مجددا راه اندازی شود.

رئیس ‌کمیسیون عمران شورای رشت قطع فعالیت آب نمای رشت را مصداق بارز لطمه به اموال عمومی دانست.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیران اجرایی شهرداری رشت درباره پروژه ها با حساسیت بیشتری ورود کنند اظهار کرد: حدود دو ماه آینده یک سال از فعالیت شورای پنجم رشت می گذرد و باید از فرصت ۶ ماهه نخست سال که زمان مناسبی برای اجرای پروژه های عمرانی به واسطه هوا خوشی است استفاده بهینه شود.

فاطمه شیرزاد با انتقاد از عدم اجرای پروژه های عمرانی شهرداری رشت طی سه ماه نخست سال جاری افزود: شهرداری رشت فرصت سه ماهه از فصل بهار به منظور اجرای پروژه های عمرانی در شهر را به راحتی از دست داد .

وی با بیان اینکه شورای رشت سیاست گذار است گفت: اجرایی کردن برنامه ها و پروژه های عمرانی به عهده شهرداری بوده و هیچ گونه کم کاری در این حوزه قابل پذیرش نیست .

شیرزاد با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه های عمرانی شهرداری رشت بیان کرد: باید جلسه مشترکی به منظور بررسی و رفع مشکلات پیاده راه فرهنگی رشت نیز برگزار شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به وضعیت آب نمای بوستان ملت رشت گفت: این پروژه باید سریعا تعیین تکلیف شده و اعضای شورا تا زمانی که منافع شهروندان تامین و توسعه شهری رقم بخورد از مدیریت شهری حمایت می کنند و مدیران شهرداری رشت نیز هوش و حواس خود را برای رفع مشکلات به کار بگیرند.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با بیان اینکه آب نمای بوستان ملت باید برای شهر درآمد زایی داشته باشد اظهار کرد: با تمامی بحران های اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه دارد فعالیت آب نما به منظور پر کردن ساعاتی از اوقات فراغت و رفع خستگی شهروندان می تواند مثمر ثمر باشد .

بهراد ذاکری با تاکید بر راه اندازی مجدد آب نمای بوستان ملت رشت افزود: راه اندازی فاز اول آب نما تا چند روز آینده حتما پیگیری و به سرانجام برسد.

وی به ساعات پخش اذان اشاره کرد و گفت: پخش موسیقی در آب نمای بوستان ملت در ساعات پخش اذان مدیریت شده تا حاشیه ایجاد نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با تاکید به راه اندازی آب نمای بوستان ملت اظهار کرد: تا کنون بهره برداری لازم از آب نمای بوستان ملت رشت انجام نشده و شهروندان نیز در این حوزه مطالباتی دارند.

محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به پیوست های فرهنگی آب نمای بوستان ملت رشت نظارت کند گفت: مسئولیت ارائه برنامه های فرهنگی اجتماعی پیرامون آب نمای بوستان ملت به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت سپرده شود.

مدیر پروژه آب نمای بوستان ملت رشت نیز در جلسه امروز اظهار کرد: در پانزدهم تیرماه سال ۹۶ عملیات راه اندازی فاز دوم آب نمای بوستان ملت آغاز شد و در حال حاضر بحث تامین برق مورد نیاز موضوعی است که بیش از همه مباحث مطرح است.

هاتفی با اشاره به هزینه های تامین برق فاز دوم آب نمای بوستان ملت رشت گفت: در بهمن سال گذشته پیمانکاری به منظور تامین برق آب نما انتخاب شد و این کار ۶۸۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده است.

وی با بیان اینکه طولانی شدن زمان بهره برداری از فاز دوم آب نما به صلاح نیست افزود: طولانی شدن زمان بهره برداری موجب بروز مشکل در تجهیزات آب نمای بوستان ملت می شود.

شهردار منطقه سه رشت درباره فعالیت آب نمای بوستان ملت رشت اظهار کرد: با رفع مشکل تامین برق مربوط به آب نما یقینا روند اجرای فاز دوم این پروژه نیز سرعت می گیرد.

رضا کحالی با بیان اینکه نباید در بین مردم نا امیدی ایجاد کنیم گفت: وقتی پروژه ای اجرایی می شود و پس از آن بدون علت به حال خودش رها شده در بین مردم نا امیدی ایجاد می شود.

پیمانکار پروژه آب نمای بوستان ملت رشت نیز با انتقاد از قطع فعالیت آب نمای بوستان ملت رشت اظهار کرد: بارها بابت مسائل فنی و آسیب هایی که در صورت عدم کارکرد تجهیزات آب نما ممکن است ایجاد شود تذکر داده شد اما متاسفانه تا کنون اقدامی از سوی شهرداری در این باره انجام نشده است.

حسین جلالوند با بیان اینکه درخواست جلسه حکمیت در این باره کرده ایم افزود: اصلا به مسائل و دغدغه های پیمانکار پروژه توجه نمی شود و تا زمانی که مشکلاتمان رفع نشود نسبت به راه اندازی مجدد فاز یک ورود نمی کنیم.

در این جلسه راه اندازی مجدد فاز اول آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت مورد موافقت واقع شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز