نماینده ولی فقیه در گیلان ؛

ورزش در عرصه های همگانی و قهرمانی دارای اهمیت است

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۴:۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۴۰۳۴۶
ورزش در عرصه های همگانی و قهرمانی دارای اهمیت است
اگر دولتمردان در ورزش سرمایه گذاری کلان کنند بسیاری از هزینه های بخش های درمانی ، پزشکی و علوم پزشکی کاسته خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ آیت الله فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از مسئولان اداره کل ورزش وجوانان گیلان با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر پرداختن به فعالیت های ورزشی گفت ؛ ورزش را برای دو عرصه سلامتی همگانی و قهرمانی باید پیگیری و دنبال کرد.

وی افزود؛ توده مردم عرصه ورزش همگانی را می طلبند که اگر دولتمردان در ورزش سرمایه گذاری کلان کنند بسیاری از هزینه های بخش های درمانی ،پزشکی و علوم پزشکی کاسته خواهدشد.

نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت گفت ؛ متاسفانه ورزش میدان تاخت وتاز سیاست بازان شده و این سیاست زدگی به آفتی برای ورزش تبدیل شده است.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاق ، وجدان ، انصاف ، تعهد ، اخلاق اجتماعی و خانوادگی و جوانمردی را لازمه ورزشکاران و قهرمانان درمیادین ورزشی دانست .

وی افزود ؛ از مدیرانی در ورزش استفاده کنید که مومن به انقلاب و جایگاه ورزش ،به فکر قهرمان شدن جوانان و مروج اخلاق باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به استفاده از پیشکسوتان در اتاق اندیشه ورزش گفت ؛ فارغ از سیاست بازیها از تجربیات و دانش پیشکسوتان مومن در تصمیم گیری های خود بهره مند شوید .

آیت الله فلاحتی در ادامه توجه بیشتر به ورزش روستاییان ،بازیهای بومی ومحلی و دیگر رشته های ورزشی را خواستار شد و گفت ؛ سعی کنید در مسابقات مختلف روستاها ومحلات حضور یابید و از قهرمانان ،داوران و مربیان رشته های مختلف ورزشی بابت تلاشها و افتخاراتشان تجلیل و تشکر کنیدتا با انگیزه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند.

در این دیدار مریم بخشی مدیرکل ورزش وجوانان گیلان هم با اشاره به آغاز هفته ازدواج گفت ؛ 6 مرکز مشاوره رایگان ازدواج در گیلان فعالیت می کنند که به زودی 2 مرکز دیگر هم به آن اضافه می شود چراکه از اهمیت بالایی برای آینده جوانان برخوردار است.

وی همچنین از ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای جوانان با کمک صندوق کار آفریتی خبر داد وگفت ؛ جوانان با ارائه طرحهای خود می توانند تا سقف 100میلیون تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید وام دریافت کنند که دراین راستا 20 طرح درگیلان برای دریافت وام به بانک معرفی شده است.

مریم بخشی مشکل اصلی تیم فوتبال سپیدرود رشت و دیگر تیم های فوتبال را عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی و نداشتن حامی مالی صنعتی در استان دانست وگفت ؛ متاسفانه مالک قبلی سپیدرود پای مسایل حاشیه ای ،شکایت و دادگاه را در ورزش باز کرد و این حواشی تیم را از نظر آمادگی عقب انداخت .

وی درخصوص مالک جدید تیم سپیدرود هم گفت ؛ این مالک زمانی خواسته تا مطالبات باشگاه را پرداخت کند در غیراینصورت خودشان مالکیت را واگذار خواهند کرد.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان گفت ؛ خواسته ما ،هواداران و کادر فنی این است که هر فردی مالکیت تیم را می پذیرد بدون حاشیه و با آرامش به تعهدات خود عمل کند.

مریم بخشی همچنین از حضور 23 گیلانی در بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی خبر دادو گفت ؛ 12 ورزشکار از گیلان به بازیهای آسیایی اعزام خواهندشد که نسبت به دور قبل 20 درصد افزایش داشته ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز