شروع به کار سامانه کشوری سیار خونگیری در گیلان

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۸:۴۶:۳۴
کد خبر: ۷۵۴۴۷۴
شروع به کار سامانه کشوری سیار خونگیری در گیلان
تنها سامانه کشوری سیار خونگیری با امکانات مجهز یک پایگاه انتقال خون ثابت در شهرداری رشت شروع به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ با حضور دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان ، دکتر گیتی ایزدی پور رئیس واحد برنامه ریزی جذب و حفظ اهداکنندگان خون استان گیلان ، جمعی از اهداکنندگان و مسئولان شهرداری وشورای شهر  تنها سامانه انتقال خون که به استان گیلان تحویل داده شده است ، راه اندازی شد .

در هفتمین روز  ماه محرم،  سامانه خونگیری حلقه اتصالی شد بین اهداکننگان ، بیماران نیازمند و انتقال خون گیلان و در  ساعات اول شروع بکار میزبان یک اهداکننده خانم بود که با نیت نذر خون این سامانه را افتتاح کرد .

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت : با تنها پایگاه خون گیری در میدان فرهنگ نمی توانستیم خیل انبوه علاقمندان به این امر خداپسندانه را در گوشه گوشه کلانشهر رشت پوشش دهیم و این دغدغه انتقال خون استان گیلان  بود تا بتواند اهداکنندگانی که دسترسی آسان به واحد مرکزی  ندارند را خدمت رسانی کند که با افتتاح این سامانه تا حدی مرتفع شد.

وی ضمن تشکر از مسئولین در راه اندازی سامانه افزود : با توجه به حضور گسترده و جمعیت مردم شهر رشت و تامین رفاه اهداکنندگان خون به سه مکان ثابت برای استقرار واحد سیار خونگیری نیاز می باشدکه امیدوارم مسئولین شهر رشت بار دیگر انتقال خون را یاری رسانده و این مکانها را در اختیار قرار دهند .

لازم به ذکر خانم شیرزاد رئیس کمسیون سلامت شورای شهر رشت هم از این سامانه بازدید کردند .

از نکات قابل توجه در راه اندازی این سامانه حضور قابل توجه علاقمندان به این امر خداپسندانه بود ، مردم مشتقاقی که از ابتدای حضور پرسنل انتقال خون برای تجهیز و راه اندازی سامانه مشتاق اهدای خون بودند .

دکتر مرادی خاطرنشان شد : این سامانه علی رقم اینکه نوعی واحد سیار محسوب می شود ، تجهیزات قابل قبولی دارد از جمله اتاق پزشک ، واحد پذیرش ، تخت خون گیری ، محل استراحت اهداکنندگان که می تواند پاسخگو اهداکنندگان باشد .

یادآور می شود سامانه انتقال خون استان گیلان در پیاده راه فرهنگی شهر رشت ، مقابل مرکز فرهنگی ، هنری خاتم الانبیا در میدان شهدای ذهاب آماده حضور اهداکنندگان خون و عزاداران حسینی می باشد . 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز