در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آستارا مطرح شد؛

تاکید فرماندار آستارا بر ضرورت اجرای طرح های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا و ارز در گمرک این شهرستان

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۳:۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۷۰۳۵۸
تاکید فرماندار آستارا بر ضرورت اجرای طرح های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا و ارز در گمرک این شهرستان
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اجرای طرح های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا در گمرک این شهرستان از ضروری ترین نیاز ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ یونس رنجکش در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آستارا افزود: پدیده قاچاق و حضور دلالان در این زمینه از چالش های مهم پایانه های مرزی آستارا است که باتوجه به شرایط اقتصادی کشور این مهم باید با دقت مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد.

او اضافه کرد: گمرک این شهرستان از مبادی موفق صادرات و واردات رسمی است و نباید اجازه دهیم برخی افراد سودجو یا شبکه های قاچاق با دور زدن قانون ومداخله در چرخه   مبادلات رسمی موجب خدشه در فعالیت های قانونی و رسمی شوند .

او  اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و رصد های لازم و تقویت اهرم های بازدارنده از مهمترین روش هایی است که می تواند در مقابله با قاچاق و فعالیت افراد سودجو موثر باشد که با توجه به دغدغه مسئولان در این زمینه اقداماتی انجام شده است .

او ادامه داد: در این زمینه باید گمرک آستارا با تامین منابع مالی لازم از نیرو های انتظامی برای برخورد قاطع با دلالان استفاده کند وعوامل انتظامی با نصب دوربین های مداربسته ورود و خروج و فعالیت واسطه گران کالا و ارز را در محوطه گمرک زیرنظر خواهند داشت.

او با اشاره به عوامل مختلف در شکل گیری پدیده قاچاق  و واسطه گری یادآور شد: انگیزه های مختلفی در این زمینه و وجود دارد که باید شناسایی شوند و برخورد ها نیز مدیریت گردد.

رنجکش ادامه داد: تفاضل قیمت ریال با ارز، موجب رونق خرید و فروش در بازار آستارا و افزایش صادرات از مرز این شهرستان شده و این وضعیت باید با مدیریت صحیح، به یک فرصت برای داد و ستد تبدیل شود.

او تقویت سیستمهای نظارتی و افزایش ریسک قاچاق و واسطه گری را از جمله اقداماتی دانست که موجب تقویت داد و ستد های رسمی می شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا توضیحاتی در خصوص شرایط فعالیت گمرک در پایانه مسافری و حمل بار و مشکلات و مزیت های صادرات از مرز آستارا  ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز