ارائه اسناد معتبر محل سکونت اشخاص برای تعویض پلاک الزامی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۱:۴۶:۳۵
کد خبر: ۷۷۴۸۷۸
ارائه اسناد معتبر محل سکونت اشخاص برای تعویض پلاک الزامی است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: برابر مقررات هر شخص حقیقی یا حقوقی برای دریافت پلاک وسیله نقلیه باید مدارک معتبر احراز محل سکونت خود را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سرهنگ " محمدرضا محمدی " در تشریح جزئیات این خبر گفت: تعداد زیادی از هموطنان با مراجعه به مراکز تعویض پلاک درخواست پلاک وسیله نقلیه طبق شماره‌های شهر مورد نظر خود را می‌کنند و این در حالی است که برابر مقررات تخصیص پلاک برای افراد حقیقی و حقوقی بر مبنای محل سکونت و فعالیت آنان انجام می‌شود و لذا پلاک به سلیقه و دلخواه افرداد ارائه نمی‌شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد شهروندان حتما در ارئه آدرس محل سکونت و شماره‌های تماس ثابت و همراه خود دقت کنند چرا که هرگونه فراخوان یا پیگیری امور انتظامی و قضائی برای خودرو از طریق این آدرس‌ها صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه تجربه همکاران در دیگر نقاط کشور حاکی از آن است که در چند مورد کشف خودروی سرقتی پیدا کردن مالک خودرو به دلیل فقدان اطلاعات درست در سیستم سبب تاخیر در اعلام خبر کشف و طولانی شدن انتظار و ناراحتی مالکان شده است افزود: عدم اعلام تغییر آدرس توسط مالک وسیله نقلیه در مقررات راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب شده و برای آن کد جریمه به مبلغ 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است .

رییس پلیس راهور استان گیلان گفت: مدارک قانونی احراز محل سکونت شامل موارد زیر است که متقاضی دریافت پلاک وسیله نقلیه باید در زمان درخواست ارائه کند.

- سند مالکیت خانه با قبض آب یا برق یا گاز به نام متقاضی پلاک

- اجاره نامه معتبر با قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت

- دفترچه خدمات درمانی به همراه قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت

- نامه اشتغال به تحصیل فرزند و تاییدیه مدرسه فرزند به همراه قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت

- نامه رسمی از ادارات دولتی محل اشتغال فرد به همراه قبض آب یا برق یا گاز مکان سکونت

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز