مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان؛

استعداد یابی از دل جشنواره ها / پر افتخار ترین دوران بعد از پیروزی انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس است

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۳:۱۱:۰۴
کد خبر: ۷۸۵۴۸۶
استعداد یابی از دل جشنواره ها / پر افتخار ترین دوران بعد از پیروزی انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس است
بایرامی با بیان اینکه دفاع مقدس انسجام بخش همه اقوام و مذاهب و صنوف و... است، گفت: پرافتخارترین دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ آخرین جلسه در خصوص اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد.

عباس بایرامی، در این جلسه با بیان اینکه مطلبی که اینروزها مورد تاکید مقام معظم رهبری است بهره گیری از خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است، گفت: ما هیچ پدیده ای را نمی توانیم در جامعه نهادینه و تبدیل به یک فرهنگ ماندگار کنیم مگر با زبان هنر که بهترین اهرم برای اینکار است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر اینکه پر افتخارترین دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: خاصیت و خصوصیت دوران دفاع مقدس هم این است که مثل ذات انقلاب اسلامی مربوط به هیچ گروه، جریان، فرد و مجموعه ای نیست.

بایرامی اظهار کرد: دفاع مقدس انسجام بخش همه اقوام، مذاهب، صنوف و همه رشته ها و ... بوده که بنظر میرسد اگر ما قرار باشد به نسل حاضر و نسل های آینده موضوعی را باقی بگذاریم که نشان از قدرت مقاومت، ایستادگی و مردانگی و مروت و هر چه که فکر می کنیم باشد، آن را به عنوان یک نماد واقعی و مجسم نشان بدهیم نه مثل اسطوره ها چون اسطوره ها بیشتر زاییده ذهن ها است اما اینکه واقعیت باشد، همین دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوعات دانشی و علمی، بحث روز ما در حوزه دفاع مقدس است که باید در مقیاس استان گیلان و در برش استانی نهادینه کنیم، تصریح کرد: موضوعاتی مربوط به اسناد دفاع مقدس جز مسایلی است که نیاز اساسی ما است.

بایرامی با بیان اینکه ما جایی عنوان کردیم که شاید بیش از ۵ میلیون قطعه سند در رابطه با صد هزار رزمنده گیلانی داریم، افزود: باید برویم و بتوانیم آنهارا پیدا کرده و برای اهالی هنر و نویسندگان و شعرا و ... ثبت و ضبط کنیم تا آنها را تبدیل به محصول کنند.

وی بیان کرد: در اثنی اینگونه کارهای زیر بنایی و زیر ساختی بعضی از کارها و برنامه ها است که از آنها چند منظور داریم که یکی از آنها بحث جشنواره هاست که ما از دل این جشنواره ها، به دنبال استعداد یابی هستیم و معتقدیم که استعدادهای نهفته در استان باید جایی خودشان را نشان دهند.

بایرامی با تاکید بر اینکه تا ما بستر را آماده نکنیم شاید کسی نیاید و هنرش را عرضه نکنند، گفت: بخش دیگر هدف ما این است که می توانیم زمینه سازی کنیم تا، آنهایی که بودن و هستن را در طراز ملی و حتی فرا ملی تقویت کنیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند.

وی اضافه کرد: انسان های هنرمند خوش ذوقی را در همین استان داریم که می توانند در عرصه فیلم های کوتاه و بلند در سطح کشور نشان دهند، البته ما می خواهیم با برگزاری این جشنواره ها مسایل بدیع و نو را ارسال کنیم و آن را به جامعه نشان دهیم.

بایرامی گفت: نو به نو کردن این کارها یک فرهنگ و سنتی است که رهبر معظم انقلاب گذاشته اند و هر سال به مناسبت هایی شعرا را دور هم جمع می کند و این به اهمیت این موضوع اشاره دارد.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و جشنواره ادبی یوسف که آثار کوتاه دفاع مقدس است، بهانه ای است تا از این دوستان تجلیلی به عمل بیاوریم و هم اینکه بتوانیم به عرصه ملی و استانی بشناسانیمشان.

بایرامی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه اختتامیه این جشنواره به نحو احسن در شهرستان آستانه اشرفیه که از ظرفیت های خوبی برخوردار است برگزار شود، افزود: یکی از نمادهای مقاومت استان آقا سید جلالدین اشرف است که مرقدش در این شهر زیارتگاه عاشقان است.

وی همچنین از میزبانان اختتامیه این جشنواره خواست تا دعوتنامه هایی به شهرستان ها فرستاده و از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و.. دعوت کنند چون میزبان اصلی همان ها هستند و خاطر نشان کرد: با این برنامه ریزی ها امیدوارم بتوانیم دو جشنواره شعر و جشنواره ادبی یوسف علیه السلام را با هم به خوبی در این استان برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز