رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان :

اجرای طرح ایمن سازی کوهپیمایی در مسیر قله شاه معلم

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۱:۵۷:۵۴
کد خبر: ۷۸۸۷۸۴
اجرای طرح ایمن سازی کوهپیمایی در مسیر قله شاه معلم
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان گفت: ایمن سازی مسیر کوهپیمایی و کوهنوردی از مسیر ماسال به شاه معلم یکی از طرح های در حال اجرا است و همچنین در راستای حفظ محیط زیست کوهستان اجرای طرح منطقه سبز کوهنوردی در مسیر قله درفک پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ مصطفی قامتی در جلسه مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان که با حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان پیرو برنامه چهارساله تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف فدراسیون به کار بسته است.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان افزود: در بخش زیرساختی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و واگذاری دیواره تخصصی سالن سنگنوردی یادگار امام رشت، در راستای تجهیز و تکمیل سالن مذکور اقداماتی صورت گرفته و علاوه بر این مرحله پی ریزی و اسکلت گذاری سالن تخصصی سنگنوردی در مجموعه سردار جنگل رشت هم در حال اجراست که با تزریق بودجه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
 
وی در خصوص فعالیت رسمی گروه‌های کوهنوردی گفت: تعداد مجموعه باشگاه‌های کوهنوردی در استان از 2 باشگاه به 14 باشگاه رسیده که به کانالیزه شدن رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی در استان کمک می‌کند.
 
قامتی بیان کرد: خوشبختانه مربیان خوبی در رشته‌های سنگنوردی، یخ، برف و کوهپیمایی داریم که در سطح استان فعالیت دارند، که جهت توسعه اهداف ورزشی نیازمند تجهیزات هستند.
 
وی با اشاره به اهداف کلان هیات استان، تصریح کرد: احداث خانه کوهنورد در شهرستان رودبار و ماسال را پیش بینی کردیم که موقعیت آن در شهرستان ماسال شناسایی شده و در شهرستان رودبار هم با همکاری فرمانداری این شهرستان زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در دامنه درفک به هیات کوهنوردی استان واگذار شده است.
 
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده احداث مدرسه «خانه سنگ نوردی» در پای دیواره سنگنوردی علی آباد منجیل است که در تمام فصول سال ظرفیت استفاده دارد.
 
وی با اشاره به فعالیت کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان، تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات در ماسال و ماسوله راه‌اندازی شده و در حال تجهیز آن هستیم.
 
قامتی با اشاره به صعودهای برون مرزی استان، گفت: طی یکسال گذشته 7 صعود برون مرزی داشتیم، همچنین اخیرا پارمیدا شعبان‌نژاد به مسابقات سنگ‌نوردی تایلند اعزام شد.
 
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در حال اجرایی شدن است، ایمن سازی مسیر کوهپیمایی و کوهنوردی از مسیر ماسال به شاه معلم است و همچنین در راستای حفظ محیط زیست کوهستان اجرای طرح منطقه سبز کوهنوردی در مسیر قله درفک پیش بینی شده است.
 
وی ادامه داد: در بحث هیمالیانوردی هم اعزام هیمالیانوردان گیلانی در دستور کار داریم.
 
گفتنی است؛ در پایان این جلسه از خانواده مرحوم فتحی رئیس پیشین هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی ماسال، پارمیدا شعبانی‌نژاد عضو تیم ملی سنگنورد و همچنین کاوه اسدی، پویا رفیعی، جواد پیروی، مهران نجفی، سعید خاشاکی و همسر ایشان فاطمه شریعتی راد از هیمالیا نوردان گیلانی که سال گذشته صعود برون مرزی داشتند، تجلیل و قدردانی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز