"یاسر هاشمی " در لاهیجان؛

از صفات بارز آیت الله هاشمی مردمی بودن وی بود / هاشمی را نمی توان در یک حزب خلاصه کرد / مخالفت با افراطی گری از خصوصیات بارز این مرد سیاست بود

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۶:۲۷:۱۸
کد خبر: ۸۰۲۴۳۷
از صفات بارز آیت الله هاشمی مردمی بودن وی بود / هاشمی را نمی توان در یک حزب خلاصه کرد / مخالفت با افراطی گری از خصوصیات بارز این مرد سیاست بود
یاسر هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم دومین سالگرد ارتحال آن مرحوم در لاهیجان اظهار داشت : از صفات بارز آیت الله هاشمی مردمی بودن ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ یاسر هاشمی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی  که در لاهیجان برگزار شد ،گفت : آیت الله هاشمی از سال 1337 مبارزات خود را در قم شروع کرد و در طول زندگی ایشان رفتار و صفات وی در جامعه تاثیر گذار بوده است.

وی افزود : آیت الله هاشمی ارتباط خوبی با نخبگان ،متخصصین و تکنو کرات ها داشت و ایشان برای این قشر از جامعه وقت می گذاشت و حرف آنها را درک می کرد و از سوی دیگر هرگز ارتباط خود را با مردم عادی قطع نکرد و  در خطبه های نماز جمعه با زبان ساده همواره سخن می گفت.

وی ادامه داد : آیت الله هاشمی 14 بار خود را در معرض رای مردم قرار داد . در دوران جنگ ،سازندگی و اصلاحات و اعتدال حضور مردم را جدی می دانست و جمهوریت و اسلامی بودن را دو رکن اساسی نظام می دانست.

وی گفت : ایشان با مردم بودن و کنار مردم بودن نقطه ی مهم زندگی آیت الله بود و حتی مراسم عروج ایشان حضور مردم نشان دهنده ی این امر بود.

یاسر هاشمی اذعان داشت : آقای هاشمی فرماندهی بود که برای صلح می جنگید و این امر از اوصاف متضاد ایشان بود.احترام و اعتقادی که امام (ره) در فرماندهی جنگ به ایشان داشتند بسیار مهم بود .رابطه ی آیت الله هاشمی با امام خمینی (ره ) رابطه ی مراد و مریدی بود.

فرزند آیت الله هاشمی تاکید کرد : به عنوان یک مشاور امین آیت الله هاشمی همواره در کنار امام نظرات خود را بیان می کرد.

وی با اشاره به ارتباط آیت الله هاشمی با مقام معظم رهبری اظهار کرد : ایشان یار دیرین مقام معظم رهبری بودند و البته در این میان خناسانی بودند که تلاش داشتند تا بر ارتباط رهبری و آیت الله هاشمی خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی به جایگاه احزاب در جامعه اهمیت بخرج می داد ، خاطر نشان کرد : ایشان به تحزب و وجود احزاب در کشور اهمیت می دادند اما با این وجود خود وی نتوانست در یک حزب خلاصه شود .ایشان ممکن بود که پدر معنوی یک حزب باشد اما با اصولگرایی نیز مشکلی نداشت.هاشمی با افراطی گری مخالف بود.

یاسر هاشمی با بیان اینکه آیت الله هاشمی خاطرات خود را به رشته ی تحریر در می آورد ،عنوان کرد : 37 سال ایشان بدون وقفه به صورت روزانه خاطرات خود را مکتوب می کردند و این خاطرات منبع بسیار خوبی برای تاریخ معاصر ایران است.

وی اظهار کرد : سخت ترین دوران نظام به نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که از نظر ایشان رعایت اخلاق در فضای سیاسی کشور از بین رفته بود و اتهام زنی ها و تهمت ها بیشتر شده بود و به عقیده بنده سخت ترین دوران برای شخص آیت الله هاشمی دوران اصلاحات بود.

هاشمی در پایان گفت : دولت موظف است که با همین تفکر رابطه ی خود را با مردم بیشتر کند و  برقراری ارتباط راه خروج از معضلات خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد :اصلاحاتی که هاشمی دنبال می کرد اصلاحات ملایم بود و به اصول توجه داشت به طوری که جامعه پذیرش این اصلاحات را داشته باشد.

وی با بیان اینکه هاشمی دارای نگاه توسعه گرایانه بود ،عنوان کرد : هاشمی نگاه توسعه ای داشت و اعتقاد وی بر این بود که باید ثروت آفرینی و کارآفرینی کرد و تمام  تلاش او این بود که کشور را به سمت توسعه ببرد و معتقد بود که مردم باید در رفاه زندگی کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه