معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تاکید کرد؛

ابنیه و تاسیسات برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۲۱:۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۰۲۹۴۰
ابنیه و تاسیسات برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه دستورالعمل مناسب سازی در دستور کار ادارات قرار گرفته افزود: باید اولویت اول دستگاه‌های اجرایی در تعمیرات ساختمان اداری مناسب سازی برای جانبازان و معلولان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ علی اوسط اکبری مقدم در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان برگزار شد گفت: شهرداری‌ها باید ضوابط مرتبط با مناسب سازی اماکن  مسکونی را در هنگام صدور پروانه ساختمانی مورد کنترل و نظارت قرار دهند و در هنگام صدور پایان کار مجدد به این امر مهم توجه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه گواهی تایید مهندس ناظر توسط سازمان نظام مهندس صادر می شود، اظهار داشت: صدور این گواهی منوط به مناسب سازی است و در غیر اینصورت تخلف برای مهندس ناظر در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها اقدامات خوبی در زمینه مناسب‌سازی پیاده‌روسازی‌های جدید انجام داده‌اند،خاطر نشان کرد: باتوجه به مشکلاتی که در حال حاضر شهرداری‌ها با آن دست به گریبان هستند از طریق منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت سرعت بخشیدن برای مناسب سازی فضای مراکز شهرستان‌ها کمک شود.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه هر ساله بودجه‌ای برای ادارات مختلف جهت تعمیرات دیده می‌شود افزود: با منابع اندک می‌توان مناسب‌سازی فضای ادارات را انجام داد تا جانبازی که برای نظام خدمت کرده اند و عزیزانی که دچار مشکلات جسمانی هستند با چالش کمتری مواجه شوند.

وی افزود: باید کارگروه متشکل از نمایندگان دفتر فنی، نظام مهندسی، بهزیستی و ادارات مرتبط جهت بازدید مستمر از فضای ادارت در یک بازه زمانی معین تشکیل شود.

در پایان معاون هماهنگی امور عمرانی از اداره نوسازی مدارس و آموزش پرورش خواست تا مدارس چند طبقه به ویژه درمراکز شهرستان‌ها  که در حال احداث هستند را ملزم به آسانسور نفربر کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه