در هشتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت:

بررسی و تصویب بودجه پنج سازمان خدمات رسان شهرداری رشت/تاکید بر پرداخت حقوق و مزایای پایان سال کارگران شهرداری رشت

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۳:۲۹:۰۱
کد خبر: ۸۲۵۱۷۴
بررسی و تصویب بودجه پنج سازمان خدمات رسان شهرداری رشت/تاکید بر پرداخت حقوق و مزایای پایان سال کارگران شهرداری رشت
در هشتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بودجه پنج سازمان خدمات رسان شهرداری از جمله آرامستان، آتش نشانی، پسماند و غیره بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛  در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه واحدهای خدمات رسان شهرداری در روزهای پایانی سال با فشار کاری مضاعفی مواجه هستند اظهار کرد: ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی این مجموعه  امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده فضای شهری برای استقبال از بهار برای شهروندان و گردشگران به نحو شایسته ای مهیا باشد.

فاطمه شیرزاد شهادت فرمانده گیلانی حسین جوینده را تسلیت و تبریک گفته و افزود: صبح فردا پیکر پاک این شهید گرانقدر در رشت تشییع می شود.
 
وی با بیان اینکه در هفته گذشته نیز شاهد تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در رشت بودیم گفت: فضای شهر با عطر شهادت آمیخته شده است.
 
شیرزاد با اشاره به بررسی بودجه پیشنهادی پنج سازمان شهرداری رشت طی چندین جلسه از کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا تصریح کرد: طی چند جلسه بودجه سازمان هایی از جمله پسماند، آتش نشانی، آرامستان ، سیما و منظر و میادین میوه و تره بار شهرداری رشت بررسی شد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به تشکیل کمپینگ (نه به چهارشنبه سوری خطرناک) و آماده باش سیصد آتش نشان در چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: امیدوارم با تمهیدات انجام شده چهارشنبه آخر سال بی خطری در رشت داشته باشیم.
 
شیرزاد با بیان اینکه در سازمان آرامستان در بخش ماده ۱۷ همه ساله تخفیفاتی برای افراد  بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد و  بهزیستی در نظر گرفته می شود افزود: این تخفیفات باید در سال ۹۸ نیز مورد توجه بوده و امیدوارم پروژه های نیمه تمام سازمان به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.
 
وی با تاکید به ایجاد بازارچه در شهر رشت بیان کرد: فعال شدن این بازارچه ها در سال ۹۸ جزو الزامات سازمان میادین میوه و تره بار بوده و برای احداث ساختمانی جدید برای این سازمان نیز رایزنی هایی با واحد بودجه شهرداری انجام شده و انتظار داریم این ساختمان در دو بخش اداری و تجاری احداث شود.
 
شیرزاد با اشاره به عرضه میوه در ۱۷ نقطه رشت گفت: سیب و پرتقال در ۱۷ نقطه رشت به منظور تسهیل بخشیدن به تهیه میوه شب عید برای شهروندان عرضه می شود.
 
وی به پرداخت عیدی و مزایای کارگران شرکتی شهرداری رشت اشاره کرد و‌ گفت: این مهم باید در اولویت بوده و به پیمانکاران تاکیدات لازم در این باره انجام شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه در حوزه پسماند باید به مقوله فرهنگ سازی توجه شود افزود: تعامل با سازمان های مردم نهاد در قالب برنامه های مشارکتی، ارائه آموزش در مدارس، احداث زباله سوز ، ساماندهی سراوان، فرهنگ سازی در راستای کاهش تولید زباله،  اتمام پروژه تصفیه خانه شیرآبه سراوان از جمله مباحثی است که سازمان پسماند باید در سال ۹۸ به آن توجه بیشتری داشته باشد.
 
شیرزاد فرهنگ سازی در راستای حذف پلاستیک را از دیگر ضروریات در شهر دانست و گفت: توزیع ساک پارچه ای نان  در نانوایی ها از جمله برنامه هایی است که در این در راستا می تواند تاثیرگذار باشد.
 
عضو کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز با اشاره به اینکه مدیر عامل سازمان آتش نشانی در جلسه ای اعلام کرده بود که برخی از نیروهای این سازمان در مجموعه های دیگر شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: افرادی که در گذشته در قالب نیروهای آتش نشانی جذب شهرداری رشت شده اند نباید در واحدهای دیگر به فعالیت بپردازند .
 
محمد حسن علیپور با تاکید بر اینکه سرپرست شهرداری رشت نسبت به فعالیت افرادی که با ابلاغ نیروی آتش نشان در واحدهای دیگر شهرداری مشغول فعالیت هستند اقدام کند افزود:  در صورت بازگشت این افراد به سازمان آتش نشانی مشکل کمبود نیرو در این سازمان برطرف می شود.
 
وی به پرداخت عیدی کارگران فضای سبز و رفت و روب اشاره کرد و گفت: عیدی و مزایای کارگران باید پیش از اتمام سال پرداخت شود و هیچ عذری در این باره پذیرفتنی نیست.
 
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا با اشاره به اینکه عدم نقدینگی در شهرداری رشت موجب بروز مشکلاتی شده است اظهار کرد: یقینا با تلاش و همدلی می توانیم مشکلات را پشت سر گذاشته و امیدوارم با افزایش حضور سرمایه گذاران در رشت شاهد رونق بیشتری در این شهر باشیم.
 
محمد حسن عاقل منش با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری رشت در روزهای آخر سال به روز رسانی شود افزود: مدیران شهرداری شرکتهای پیمانکاری را به پرداخت حقوق و مزایای پایان سال کارگران شهرداری رشت در اسرع وقت ملزم کنند.
 
مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به بودجه این سازمان در سال ۹۸ اظهار کرد: بودجه سازمان آرامستان شهرداری رشت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد افزایش داشته است.
 
سهراب راستگو با بیان اینکه در ورودی دولت آباد قصد ایجاد یک کمپ اسکان موقت برای مسافران را داریم افزود: بودجه سال ۹۸ سازمان آرامستان دوازده میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان پیشنهاد داده شده است.
 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به بودجه پیشنهادی سال ۹۸  سازمان آتش نشانی شهرداری رشت  اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ سازمان آتش نشانی در مقایسه با سال ۹۷ حدود پنج درصد افزایش داشته است.
 
بابک رمضانی با بیان اینکه خرید تجهیزات آتش نشانی، بازسازی ایستگاه های آتش نشانی از جمله اهداف سازمان در سال ۹۸ است افزود: بودجه سال ۹۸ سازمان آتش نشانی شهرداری رشت چهل و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داده شده است.
 
وی به کمبود نیرو در سازمان آتش نشانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در صورت آغاز به کار ایستگاه های آتش نشانی واقع در مسکن مهر و غیره با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم و انتظار داریم این مهم در بودجه سال ۹۸ مورد توجه باشد.
 
نظری مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت نیز در این جلسه بودجه پیشنهادی این سازمان برای سال ۹۸ را سه میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: بودجه پیشنهادی سال ۹۸ این سازمان نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد افزایش پیدا کرده است.
 
مدیر عامل سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه پیگیری های ریاست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر موجب دلگرمی پرسنل سازمان است اظهار کرد: سازمان در تلاش است تا با ایجاد خزانه گل و گیاه در مجموعه سازمان نسبت به کاهش هزینه خرید گل و غیره اقدام کند .
 
سجاد محجوب با بیان اینکه با پیمانکاران طرف قرار داد سازمان  صحبتهایی مبنی بر پرداخت حقوق و مزایای پایان سال کارگران انجام شده است اظهار کرد: سازمان صورت وضعیت پرداختی های پایان سال را نیز به واحد مالی شهرداری ارائه کرده است.
 
وی به بودجه پیشنهادی این سازمان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: بودجه پیشنهادی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در سال ۹۸ مبلغ نوزده میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیشنهاد داده شده است.
 
محجوب با اشاره به مباحث پیرامون نصب چادرهای مسافرتی در ایام نوروز در رشت بیان کرد: گردشگران می توانند در دو محل مشخص آب آسیاب در ورودی جاده تهران و پارک ملت نسبت به نصب چادرهای مسافرتی اقدام کنند.
 
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سازمان ۱۴ میلیارد تومان است اظهار کرد: از مجموع این بودجه پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان جاری و هشت میلیارد و پانصد میلیون تومان عمرانی است.
 
علیرضا حاجی پور به وضعیت سرویس های بهداشتی سطح رشت اشاره کرد و گفت: ۱۷ سرویس بهداشتی در محلاتی از جمله زرجوب، داخل بازار، سبزه میدان ، لب آب، رودباری  و غیره تحت نظارت سازمان پسماند قرار دارد .
 
بودجه پنج سازمان آرامستان، آتش نشانی، پسماند، سیما و منظر و میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت در جلسه امروز کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بررسی و تصویب شد.

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز