رها سازی یک قلاده جوجه تیغی به دامن طبیعت

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۴:۱۲
کد خبر: ۸۳۹۳۱۶
رها سازی یک قلاده جوجه تیغی به دامن طبیعت
یک سر جوجه تیغی که توسط دوستداران محیط زیست و حیات وحش در اطراف خشکبیجار پیدا شده و نجات یافته بود تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ حمزه عشوری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت : دوستداران طبیعت و حیات وحش یک قلاده جوجه تیغی را در اطراف خشکبیجار پیدا کرده و از آن نگهداری کرده بودند، سپس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت تماس گرفته که در اسرع وقت مامورین یگان حفاظت اداره رشت به محل اعزام و جوجه تیغی را از آنها تحویل گرفتند .

حمزه عشوری اضافه کرد: پس از تحویل گرفتن جوجه تیغی نسبت به رها سازی آن در محیط مناسب زندگی آن اقدام شد . 

وی افزود :جوجه تیغی که با تشی متفاوت بوده و اهم تفاوت آنها به اینصورت می باشد که جوجه تیغی  پستانداری از خانواده خارپشت ها بوده که عمده غذای آنها حشرات ، حلزون ها ، کرم ها و حتی مار نیز میباشد ، سر و جثه کوچکی داشته و به زحمت به یک و نیم کیلوگرم میرسند . اما تشی پستانداری از خانواده جوندگان هستند که از ریشه ها و ساقه و برگ و گل و دانه و میوه گیاهان و درخت ها تغذیه میکنند ، سر و جثه نسبتاً بزرگی داشته و وزن آنها بین ۱۱ تا ۲۵ کیلوگرم در مناطق مختلف میرسد .

عشوری اذعان داشت : با دانستن این موضوع که  اینگونه از موجودات(جوجه تیغی) مفید و نوعی آفت کش و مبارز طبیعی با آفات مزارع و باغات بشمار آمده و در مزارع و باغات حشرات و لارو آنها را خورده و از بین می برند ،  کشاورزان و باغداران می بایست  به این گونه از موجودات توجه خاطر بیشتری داشته و نسبت به حفظ زیستگاه و خود آنها جدیت بیشتری داشته باشند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز