متخلف حرفه ای زنده گیری سهره دستگیر شد

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۹:۳۵:۱۸
کد خبر: ۸۵۸۱۴۷
متخلف حرفه ای زنده گیری سهره دستگیر شد
یک متخلف حیات وحش که بارها اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در مناطق شهرستان رودبار می کرد، توسط محیط بانان رودبار دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری محیط بانان زحمتکش و همیشه در عرصه یگان حفاظت شهرستان رودبار،  یک متخلف حیات وحش که اقدام به تورگستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از زیستگاه های حیات وحش شهرستان رودبار می نمود دستگیر شد.

حسین زاده افزود: این متخلف  در هفته گذشته نیز در حالی که کلیه ادوات صید خود را که اعم از تور، قفس های زنده گیری و تعداد 6 قطعه پرنده سهره بود را بر جای گذاشته بود متواری شده و به خیال خام خود توانسته از چنگال قانون بگریزد.

حسین زاده گفت: در همین راستا، شناسایی و دستگیری این متخلف در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت که بعد از شناسایی این متخلف و کشف محدوده فعالیت جدید وی، امروز مامورین این اداره مجددا وی را در حال ارتکاب به جرم و صید پرنده سهره در یکی از مناطق این شهرستان به دام انداختند.

حسین زاده در وصف پرنده سهره بیان کرد: سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد.

او همچین گفت: صدای جنگل یکی از لذت بخش ترین موسیقی های طبیعی است که علاوه بر احساس آرامش باعث پالایش روح و جان هم می شود که بخشی از این سمفونی زیبای جنگل، مدیون این پرنده زیبا با صدای دلنشین آن است.

وی افزود: متاسفانه زیبایی رنگ و نغمه های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری و تعبیه تور در منطقه این پرندگان، اقدام به صید و فروش آن نمایند.

حسین زاده درخصوص سرنوشت پرنده های مکشوفه گفت: از متخلف یاد شده مجموعا تعداد 11 قطعه پرنده زنده سهره کشف شد که بعد از تیمار مختصر، رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند. همچنین ادوات صید که شامل تورها و تعداد زیادی قفس بود نیز کشف و ضبط گردید.

حسین زاده تصریح کرد: مراحل بازجویی از متخلف انجام و برای وی پرونده حقوقی تشکیل گردیده که به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز