برپایی اولین جشنواره آئین ها و بازیهای بومی و محلی در لاهیجان

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۸:۵۰:۴۷
کد خبر: ۸۶۵۴۹۶
برپایی اولین جشنواره آئین ها و بازیهای بومی و محلی در لاهیجان
به همت شهرداری و شورای شهر لاهیجان و هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی، اولین جشنواره آئین ها و بازیهای بومی و محلی در لاهیجان برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اولین جشنواره آئین ها و بازیهای بومی و محلی استان گیلان، به همت شهرداری و شورای شهر لاهیجان، و هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی این استان روز بیست و هفتم تیرماه در لاهیجان، به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهد شد. در همین راستا دومین جلسه ی هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان گیلان، با موضوع برنامه ریزی جهت برپایی این جشنواره برگزار شد.

در این جشنواره ورزشکاران و هنرمندانی از نقاط مختلف استان گیلان انواع بازیهای محلی، آیین های سنتی، صنایع دستی و محصولات محلی منطقه خود را به نمایش خواهند گذاشت. در کنار این، گروههای متفاوتی از نوازندگان سازهای سنتی و محلی، به اجرای موسیقی زنده در این جشنواره بومی محلی خواهند پرداخت.

رقابت بین چهره های شاخص کشتی گیله مردی گیلان و مازندران، و نمایش لافندبازی از دیگر جاذبه های این جشنواره خواهد بود. در کنار اینها بانوان هنرمند گیلانی، از گوشه و کنار این استان، برخی از لذیذترین نان ها و غذاهای محلی منطقه ی خود را در لاهیجان به نمایش خواهند گذاشت.

این جلسه با ریاست دکتر محمد رضا فروحی سرپرست هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان گیلان، و حضور روسا یا نمایندگان هیاتهای ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی لاهیجان، رشت، شفت، فومن، صومعه سرا، سیاهکل و ماسال، رضا قربانی از انجمن کشتی گیله مردی، و شهرام عشقی مشاور عالی ریاست این هیات، در سالن جلسات مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد.

در پایان این جلسه، دکتر محمد رضا فروحی، سمت سرپرستی کمیته روابط عمومی این هیات را به وحید شعبانی ابلاغ کرد، و حسین حمزه را به عنوان ناظر این هیات در حوزه شرق گیلان معرفی کرد.

 

photo_2019-07-03_09-30-11

photo_2019-07-03_09-30-20

photo_2019-07-03_09-30-17

photo_2019-07-03_09-30-21

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز