احتمال کاهش قیمت واحدهای با متراژ بالا؛

تداوم رکودِ تورّمی در بازار سالِ آیندۀ مسکن

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۸:۳۷:۳۷
کد خبر: ۸۶۶۰۲۴
تداوم رکودِ تورّمی در بازار سالِ آیندۀ مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کاهش معاملات مسکن موجب تنزل معنادار و چشمگیر قیمت مسکن در ماه های آینده نخواهد شد و اگر این مسئله رخ دهد، بیشتر قیمت مساکن با متراژ بالا کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از خانه ملت ، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در با اشاره به تأثیر کاهش آمار معاملات ملکی در کاهش قیمت نهایی مسکن ، گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها میزان معاملات مسکن در چند ماه اخیر نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش یافته، حال برخی از کارشناسان معتقدند که با کاهش میزان معاملات، قیمت مسکن نیز در ماه های آتی پایین می آید.

کاهش معاملات مسکن موجب کاهش چشمگیر قیمت مسکن در ماه های آینده نخواهد شد

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من کاهش معاملات مسکن موجب تنزل معنادار و چشمگیر قیمت مسکن در ماه های آینده نخواهد شد و اگر این مسئله رخ دهد، بیشتر قیمت مساکن با متراژ بالا کاهش خواهد یافت.

مساکن با متراژ پایین به دلیل تقاضای بیشتر خریداران، دچار کاهش چشمگیر قیمت نخواهند شد

وی گفت: از طرف دیگر، مساکن با متراژ پایین به دلیل تقاضای بیشتر خریداران، دچار کاهش چشمگیر قیمت نخواهند شد.

آینده بازار مسکن را نباید به پیش بینی ها و شایدها متصل کرد

خسته بند ادامه داد: به نظر من آینده بازار مسکن را نباید به پیش بینی ها و شایدها متصل کرد، بلکه وزارت راه و شهرسازی و دولت باید اقدامات عملی را برای ساماندهی بازار مسکن صورت دهند.

مدیریت بازار مصالح ساختمانی راه کار کاهش قیمت مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مدیریت و نظارت بر بازار مصالح ساختمانی و کاهش هزینه های حاشیه ای ساختمان سازی می تواند تأثیر به سزایی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد، دولت به جای تکیه بر حدسیات، باید مبتنی بر واقعیت، برنامه ریزی کند.

بازار مسکن در سال آینده نیز با بحران رکود تورمی مواجه خواهد بود

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بازار مسکن در سال آینده نیز با بحران رکود تورمی مواجه خواهد بود، تصریح کرد: این مسئله قطعا بر میزان معاملات بازار ملک و قیمت مسکن اثر می گذارد، از طرف دیگر با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دولت برای تولید مسکن، این مسئله و اقدامات در کاهش رکود بازار ملک اثرگذار نخواهد بود، زیرا تاکنون بعد از گذشت چندین ماه، هنوز برنامه های دولت بر روی کاغذ باقی مانده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز