رییس کانون کارآفرینی گیلان؛

برای بهبود فضای کسب و کار باید حمایت های جدی تری از سوی بانکها صورت گیرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۸:۰۲:۰۹
کد خبر: ۸۶۹۳۳۱
برای بهبود فضای کسب و کار باید حمایت های جدی تری از سوی بانکها صورت گیرد
رییس کانون کارآفرینی گیلان گفت : برای بهبود فضای کسب و کار باید حمایت های جدی تری از سوی بانکها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ افشین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان گفت: یکی از مهمترین عملکردهای این کانون گرفتن مصوبه برای ساماندهی مشاغل غیر مستمر بوده است تا حمایت های موثری از کارفرما و کارگر در این بخش صورت بگیرد.

وی افزود: راه اندازی دو واحد کافه کارآفرینی در استان از دیگر عملکردهای این کانون بوده است تا جویندگان کار، محلی مشخص برای پیدا کردن کار مورد نظر خود داشته باشند .

رحیمی، آشنایی نوجوانان را با کارآفرینی از مباحث مهم روز دنیا عنوان کرد و ادامه داد: به منظور ارتقای آشنایی نوجوانان استان نیز 3 باشگاه کارآفرینی راه اندازی شده است تا فرزندان گیلانی با ثبت نام در این باشگاه هم استعدادشان شکوفا شود و هم به فضای کسب و کار استان  آشنا باشند .

رییس کانون کارآفرینی گیلان با اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار باید حمایت های جدی تری از سوی بانکها صورت گیرد، خاطرنشان کرد : سرمایه گذاری و اختصاص تسهیلات با سود مناسب به کارآفرینان و تولیدکنندگان از سوی بانکها وضعیت فضای کسب و کار استان را بهبود خواهد بخشید .

رحیمی با بیان اینکه افراد اقتصادی خبره ای از گیلان در سطح کشور فعالیت های خوبی دارند، خاطرنشان کرد: انتصاب یک فرد توانمند و قوی برای مدیریت عالی گیلان که با این افراد خبره در ارتباط باشد، در رشد استان بسیار موثر خواهد بود .

وی افزود: در حال حاضر در بخش صنعت گیلان 45هزار نفر مشغول بکار هستند و حمایت از واحدهای صنعتی منجر به حفظ اشتغال این افراد خواهد شد. درصورت حمایت های برنامه ریزی شده و درست شاهد افرایش ایجاد اشتغال در بخش صنعت و کارآفرینی استان خواهیم بود .

رحیمی با بیان اینکه به نتیجه رسیدن طرحهای کارآفرینی مانند تولد هر موجود زنده ای نیاز به زمان دارد، گفت: برخی از بانکها به محض پرداخت تسهیلات پس از مدت زمانی نه چندان مناسب انتظار دارند، کارآفرین یا تولیدکننده هرچه سریعتر اصل وام را با سود به بانک برگرداند و اگر با تاخیر بازپرداخت مواجه شود، عنوان می کند که سپرده مردم را این فرد کارآفرین هدر داده است این درحالیست که سپرده های مردم در شیک تر شدن هر روزه شعبات بانک ها هدر می رود نه در اختصاص دادن تسهیلات به کارآفرینان.

وی افزود: گیلان با توجه به ظرفیتها و زیرساخت های بزرگی از جمله بنادر آستارا و انزلی دارد، می تواند تغذیه دهنده بزرگی در بخش اقتصاد کشور باشد و تحقق این امر با حمایت واقعی از کارآفرینان امکان پذیر خواهد شود.

رییس کانون کارآفرینی گیلان گفت: دولت برای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید یک استاندار بومی ، متخصص و کار بلد برای گیلان انتخاب کند گفت: اعتقاد دارم همه گیلانیان در حمایت از انتخاب استاندار بومی از هیات دولت و وزیر کشور این مهم را  مطالبه کنند.

دکتر افشین رحیمی در همین ارتباط با نام بردن از دکتر کیوان محمدی، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان اظهار داشت: در حال حاضروی از هرنظر مورد توجه اکثر مردم و سیاسیون استان قرار دارد و به لحاظ تجربه، تخصص و توانایی های فردی و همچنین ارتباط مستقیم با بدنه دولت نیز شایستگی احراز این سمت مهم را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز