کشف بیش از ۱۴ تن کود شیمیایی قاچاق

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۰۸:۳۵:۰۸
کد خبر: ۸۷۳۶۸۴
کشف بیش از ۱۴ تن کود شیمیایی قاچاق
فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف 14 تن و 250 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " رسول عزیزی "با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق شعار سال و با هدف حمایت از تولید داخلی، طرح مبارزه با قاچاق کالا در دستور کار پلیس شهرستان لاهیجان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای این طرح و پس از انجام یک سری اقدامات پلیسی، سرنخ‌هایی از فعالیت قاچاقچیان کود شیمیایی به مقصد برخی استان‌های همجوار به دست آمد.

وی تصریح کرد: ماموران بخش رودبنه شهرستان لاهیجان با استفاده از شگردهای پلیسی موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان را حین انتقال کودهای شیمیایی قاچاق شناسایی و متوقف کنند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه در این راستا 2 متهم 33 و 35 ساله دستگیر و از خودوروی توقیف شده مقدار 2 هزار و 750 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی انبار اصلی این قاچاقچیان توسط پلیس آگاهی لاهیجان شناسایی شد.

عزیزی ادامه داد: ماموران در یک عملیات غافلگیر کننده از محل اختفاء متهمان، مقدار 11 هزار و 500 کیلوگرم دیگر کودشیمیایی کشف و به همراه متهم 69ساله به محل پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌ها را 171 میلیون ریال اعلام کردند، افزود: قاچاق به عنوان فعالیتی مجرمانه زمینه‌ساز از بین رفتن سرمایه ملّی و توسعه بیکاری است.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه رونق تولید، گفت: همه مردم در کنار مسؤولان وظیفه دارند که به اندازه توان خود با پدیده قاچاق مبارزه کنند و با خرید کالای ایرانی، باعث رونق تولید شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز