رییس کمیته ملی المپیک ؛

برای رسیدن به افق توسعه ورزش باید از حواشی در این حوزه پرهیز کنیم /نسل جدید در ورزش قهرمانی ایران در حال رویش هستند

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۲۰:۲۳:۰۸
کد خبر: ۸۸۸۰۳۶
برای رسیدن به افق توسعه ورزش باید از حواشی در این حوزه پرهیز کنیم /نسل جدید در ورزش قهرمانی ایران در حال رویش هستند
سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی در مراسم اختتامیه سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت و نخستین کنگره ی مدیریت راهبردی در ورزش گفت :برای رسیدن به افق توسعه ورزش باید از حواشی در این حوزه پرهیز کنیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی در مراسم اختتامیه سومین کنگره ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت و نخستین کنگره ی مدیریت راهبردی در ورزش که در منطقه ی آزاد بندر انزلی برگزار شد با اشاره به سبقه ی تاریخی استان گیلان ،اظهار داشت :  استان گیلان با سبقه ی تاریخی و تمدنی خود نگین درخشان فرهنگ ایران زمین است  و مردمان این سرزمین به لحاظ فرهنگ و اصالت شایسته ی تقدیر هستند.

وی در خصوص مدیریت راهبردی در ورزش افزود : در کشور نیازمند تفکر و برنامه های استراتژیک هستیم . ضرورت دارد که از سطح تصمیم گیری فردی و سلیقه ای و روزانه و ماهیانه عبور کنیم و به یک پلان استراتژیک در کشور برسیم .

صالحی امیری ادامه داد : برای رسیدن به هدفهایی که از برنامه های استراتژیک حاصل می شود باید جهش بلندی صورت گیرد .

وی با اشاره به لزوم وجود مدیریت استراتژیک در ورزش گفت : جامعه ی ما به سرعت در حال تغییر و تحول در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و عمق این تغییرات بسیار گسترده می باشد .

صالحی امیری خاطر نشان کرد : اتفاقات عظیمی در حوزه ی مجازی ،اجتماعی ، اقتصادی و غیره در حال رخ دادن است و الزاما نیازمند یک برنامه ی استراتژیک برای مقابله با تغییرات اجتماعی هستیم و باید شکاف ها و گسل های اجتماعی را شناسایی و از آسیب ها جلوگیری نماییم.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی مهمترین عامل برای توسعه است ، اذعان داشت : یک جامعه برای پیشرفت و توسعه نیازمند نشاط اجتماعی و حس تعلق خاطر به سرزمین خود است و این نشاط پویایی و حرکت را به دنبال می آورد و ورزش می تواند در این خصوص بسیار موثر باشد .

صالحی امیری با اشاره به موقعیت ورزش در کشور تصریح کرد : امروز همه ی ارکان ورزش از وزارت ورزش و جوانان و همه ی دست اندرکاران حوزه ی ورزش به نتیجه رسیده اند که برای توسعه ی ورزش کشور باید از حاشیه ها بپرهیزیم و دور شویم .

وی گفت : در جهت توسعه ی ورزش قهرمانی و کسب کرسی های بین المللی جهش خوبی را آغاز کرده ایم و خوشبختانه این بستر در کشور هم اکنون فراهم است .

صالحی امیری در پایان گفت : با سرعت به سمت قله های توسعه در حرکتیم و نسل جدید در ورزش قهرمانی ایران در حال رویش هستند و آینده ی ورزش کشور را رقم خواهند زد و سکوهای آسیایی و جهانی را فتح خواهند کرد .همه ی ظرفیت ورزش قهرمانی کشور در مسیر رسیدن به المپیک 2020 توکیو برای سکوهای این رویداد ورزشی مهم برنامه ریزی شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز