استاندار گیلان در دیدار مشاور اقتصادی وزیر بهداشت؛

از ظرفیت تبصره ۱۹ قانون بودجه برای بهبود زیر ساخت های درمانی استان استفاده شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۳:۲۳:۴۱
کد خبر: ۸۹۴۲۸۱
از ظرفیت تبصره ۱۹ قانون بودجه برای بهبود زیر ساخت های درمانی استان استفاده شود
استاندار گیلان گفت: از ظرفیت تبصره ۱۹ قانون بودجه برای بهبود زیر ساخت های درمانی استان استفاده شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار مشاور وزیر و رییس مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تسلیت شهادت امام حسین علیه و با بیان اینکه برای بهبود زیرساخت های درمانی و فضاهای بیمارستانی باید از ظرفیت تبصره ۱۹ قانون بودجه در استان گیلان استفاده کرد گفت ؛ یکی از روش های معمول و مفید برای بهبود زیر ساخت ها ، استفاده از منابع بخش خصوصی جهت مولد سازی دارایی های غیر مولد دستگاههای دولتی است.

استاندار گیلان افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمین و املاک خوب و مرغوبی با موقعیت های مناسبی دارد که بستر ساز اجرای طرح وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی برای افزایش حداقل یکهزار و پانصد تخت در استان می باشد.

وی تصریح کرد؛ فضای تعامل و همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد تا در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت و ظرفیت های قانون بودجه دستاوردهای بیشتری نصیب استان گردد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: استان گیلان باتوجه به وجود تقاضاهای درمانی مردم کشورهای همسایه در ایران و روند افزایش ورود گردشگران خارجی به استان ،می‌توان با نگاه به توسعه اقتصاد پزشکی و توریسم درمانی یک منبع ارزآوری خوب  برای استان و کشور هدف گذاری کرد.

مشاور وزیر و رییس مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار با ابراز خرسندی و تبریک انتصاب دکتر زارع به عنوان استاندار گیلان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان زمین بلااستفاده دارد که با استفاده از مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم بدون هرگونه پرداختی در یک اقدام مشترک به نوسازی تأسیسات و مراکز درمانی دولتی برسیم.

دکتر حسین قریب اظهار داشت: در بخش نوسازی تجهیزات نیز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به ایجاد اشتغال و رونق فضای و کسب و کار نیز کمک کنیم.

وی اظهار داشت: امیدوارم با حمایت استاندار محترم ، گیلان را به عنوان الگویی برای استان‌های شمالی در این طرح قرار دهیم و در فضایی رقابتی از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنیم.

 

نظر شما