اقدام ماندگار پدری داغدار؛

احداث مدرسه ای به نام فرزند فقید در منطقه ای محروم

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۲۰:۳۶:۱۵
کد خبر: ۹۰۰۲۵۵
احداث مدرسه ای به نام فرزند فقید در منطقه ای محروم
دبستان زنده یاد سید رضا فلاح علیدوست در رودبنه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دبستان زنده یاد سید رضا فلاح علیدوست به همت خیر مدرسه ساز سید مرتضی فلاح علیدوست و مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان، در شهر رودبنه افتتاح شد.

سید مرتضی فلاح علیدوست خیر سازنده این دبستان، طی سخنانی اظهار داشت: سال گذشته به علت فقدان فرزندم سخت ترین سال زندگی من بود و ان شاالله خداوند هیچ کسی را با داغ فرزند، امتحان نکند.

وی ادامه داد: بعد از 40 روز از درگذشت فرزندم تصمیم گرفتم مدرسه ای با نام پسرم احداث کنم و ابتدا نیتم این بود مدرسه را در تهران بنا نمایم ولی با مشورت حاج آقای یعقوبی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان تصمیم گرفتم مدرسه را در زادگاه پدری ام رودبنه که منطقه ای محروم است احداث کنم.

کارآفرین برجسته کشور با تجلیل از پدر و خانواده خود تصریح کرد:  بعد از آغاز احداث مدرسه، رزق و روزی من بیشتر شد و در سالگرد درگذشت مادرم، تصمیم گرفتم مدرسه ای را نیزدر امیرکلایه احداث کنم.

سید مرتضی فلاح علیدوست با اشاره به اینکه امروز بهترین لحظه زندگی ام برایم رقم خورده است بیان کرد: سال گذشته فرزند خود را از دست دادم ولی امسال با ساخت این مدرسه 155 دانش آموز می تواند در آن تحصیل کرده و معتقدم خداوند بعد از یک سال 155 فرزند به من و خانواده ام اهدا کرد و ان شاالله بتوانم برای آن ها پدری کنم.

سید محمد جعفری مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم با اشاره به اهمیت کار خیر و ماندگاری آن اظهار کرد: مال و فرزند دو زینت مهم انسان در دنیا بوده و اگر تبدیل به باقیات الصالحات شوند ارزشمند است.

وی با قدردانی از خیر مدرسه ساز، سید مرتضی فلاح علیدوست اظهار کرد: آقای فلاح علیدوست بعد از فقدان فرزند جوان به جای گوشه گیری، حرکت نوینی در جامعه ایجاد کرد.

مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از 130 هزار کلاس درس در نقاط مختلف کشور توسط خیرین ساخته شده است گفت: امسال نیز در آستانه سال تحصیلی جدید 30 هزار کلاس درس ساخته شده که خیرین در 30 درصد آن مشارکت داشته اند.

جعفری مشارکت خیرین مدرسه ساز در برخی استان ها را بیش از 90 درصد اعلام کرد و گفت: در استان سیستان و بلوچستان 90 درصد مدارس توسط خیرین در سال گذشته افتتاح شد.

وی به نقش مهم خیرین در بازسازی مدارس آسیب دیده در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: در کرمانشاه 74 مدرسه تخریب شد و با میدان آمدن خیرین بیش از 150 مدرسه ساخته شد.

مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: بر اثر سیل زدگی استان های گلستان و لرستان 200 مدرسه تخریب شد و خیرین 210 میلیارد تومان برای ساخت مدارس تخریب شده تعهد دادند.

علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در این مراسم با قدردانی از خانواده فلاح علیدوست بیان داشت: هردانش آموزی در این مدرسه درس می خواند فرزند خانواده فلاح علیدوست است.

وی از حضور 293 خیر مدرسه ساز در گیلان خبر داد و افزود: 65 خیر بانوان و 193 خیر مدرسه ساز مرد هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از افتتاح 29 پروژه کلاس درس در مهر ماه امسال خبر داد و گفت: 18 پروژه مدرسه با 67 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز افتتاح می شود.

دقیق خاطرنشان کرد: مدرسه زنده یاد سید رضا فلاح علیدوست، شامل 6 کلاس درس همراه با سالن اجتماعات با 8 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سید ابولقاسم میرمسعودی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان در این مراسم با قدردانی از بانیان ساخت این مدرسه اظهار کرد: توفیق عمل خیر نصیب هرکس نمی گردد و آقای سید مرتضی فلاح علیدوست با ساخت این مدرسه نام فرزندش را با علم و دانش گره زد.

وی ابراز امیدواری کرد 72 مدرسه به نام 72 شهید کربلا با مشارکت خیرین به بهره برداری برسد.

بهمن یعقوبی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان نیز در این مراسم با قدردانی از بانی خیر و همه مشارکت کنندگان ساخت مدرسه زنده یاد سید رضا سید فلاح علیدوست اظهار کرد: این پروژه با مشارکت و همدلی های فراوانی به بهره برداری رسیده و می تواند پیشانی شهر رودبنه و موجب افتخار این شهر باشد.

یعقوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت : مدرسه سازی جهادی است در راه خدا که با راه انداری مجمع خیرین مدرسه ساز، الحمدلله ساخت مدارس رشد بیشتری گرفته است.

این فرهنگی پیشکسوت ادامه داد: گیلانیان به دلیل دارا بودن پیشینه مذهبی و ولایی همواره جزو پیشتازان امور خیر از جمله مدرسه سازی هستند و آقای سید مرتضی فلاح علیدوست نام فرزند نازنین خود را جاودانه کرد.

گفتنی است در این مراسم نیک فر، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، میرغضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان و جمعی از مردم قدرشناس این شهرستان حضور داشتند.

 همچنین مراسم یادبود زنده یاد سید رضا فلاح علیدوست نیز در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز