مدیر عامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما؛

رودخانه های شهر رشت درد ناعلاج محیط زیست گیلان /تنها حمایت مسوولین در فضای مجازی کافی نیست

۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۱۴:۴۷:۵۷
کد خبر: ۹۰۰۴۱۰
رودخانه های شهر رشت درد ناعلاج محیط زیست گیلان /تنها حمایت مسوولین در فضای مجازی کافی نیست
مدیر عامل موسسه ی محیط زیستی سرزمین ایده آل ما در حاشیه ی پاکسازی کناره ی رودخانه ی زرجوب گفت : مسوولین و شهروندان باید در کنار یکدیگر برای پاکسازی و بهسازی محیط زیست همراه باشند و تنها حمایت مسوولین در فضای مجازی کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ پیمان بازدیدی مدیر عامل موسسه ی محیط زیستی سرزمین ایده آل ما در حاشیه ی پاکسازی کناره ی رودخانه ی زرجوب که صبح امروز با همیاری فعالان زیست محیطی صورت گرفت ، اظهار داشت : هدف از این فعالیت ،ایجاد حس مسوولیت پذیری و حساسیت در شهروندان نسبت به حفظ طبیعت و رعایت مسایل زیست محیطی در شهر است تا بتوانیم بدین طریق فرهنگ سازی موثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهروندان رشتی باید نسبت به مسایل زیست محیطی مطالبه گر باشند ، گفت : متاسفانه تعداد کمی از  شهروندان هستند که نسبت به محیط زندگی خود دغدغه دارند و هدف ما این است که با انجام چنین فعالیت هایی آن عده از شهروندانی که مسوولیت پذیر نیستند را به خود آوریم و مسوولین را در جهت ساختن محیطی پاک برای شهر و استان به صحنه بیاوریم.

بازدیدی اظهار داشت : مسوولین و شهروندان باید در کنار یکدیگر برای پاکسازی و بهسازی محیط زیست همراه باشند و تنها حمایت مسوولین در فضای مجازی کافی نیست.

وی با اشاره به شرایط رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت عنوان کرد : این دو رودخانه از معضلات اصلی زیست محیطی شهر رشت هستند و چاره اندیشی برای بحث زباله های رها شده در کنار رودخانه و همچنین فاضلابی که به داخل رودخانه ها ریخته می شود از بزرگترین دغدغه ها و مطالبات شهروندان رشتی است .

مشاور کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت ضمن انتقاد از فعالیت شهرداری و شورای شهر رشت در خصوص پیگیری بحث رودخانه ها گفت : امیدواریم که اعضای شورای پنجم شهر رشت با چاره اندیشی در خصوص مشکل رودخانه های زرجوب و گوهر رود ، نام نیکی از خود بر جای بگذارند هر چند که می دانیم در خصوص رفع معضل رودخانه ها تنها اقدام شورای شهر و شهرداری کافی نیست بلکه شرکت آب منطقه ای گیلان و آب و فاضلاب شهری که متولیان اصلی رودخانه ها هستند باید تعامل بخرج داده و پای کار بیایند.

 

112

111

113

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز