پایان برداشت برگ‌های سبز چای

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۴:۵۶:۲۱
کد خبر: ۹۱۵۵۱۸
پایان برداشت برگ‌های سبز چای
برداشت برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ رئیس سازمان چای امروز گفت : چایکاران گیلان و مازندران امسال 126هزار و 753 تن برگ سبز چای به ارزش 343 میلیارد و 400 میلیون تومان برداشت کردند.

حبیب جهانساز افزود : 57 هزار و 215 تن معادل 45 درصد این برگ های سبز چای درجه یک و 69 هزارو 538 تن معادل 55 درصد درجه 2 است.

وی گفت : 28 هزار و 519 تن چای خشک هم امسال در151 کارخانه چای سازی گیلان و مازندران تولید شد.

رئیس سازمان چای افزود : شرایط مناسب آب وهوایی ، حمایت دولت با پرداخت وام بهزراعی کم بهره و افزایش قیمت خرید تضمینی موجب شد تا چایکاران امسال رغبت و دقت بیشتری در برداشت برگ سبز چای داشته باشند.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه  کارخانه داران  چای هم با افزایش 20 درصدی تعرفه گمرکی واردات چای ، توان رقابت با چای خارجی را پیدا کردند افزود : با توجه به استقبال شهروندان از چای باکیفیت ایرانی ، صاحبان کارخانه های چای سازی نیز  برای رونق و افزایش تولید، هر کیلوگرم برگ سبز چای را  200 تومان تا 3 هزار تومان بیشتر از خرید تضمینی از چایکاران خریدند که موجب افزایش 11 درصدی تولید  چای خشک شد.

رئیس اتحادیه کارخانجات چای شمال هم گفت: همه این عوامل دست به دست هم داد تا کارخانه های چای سازی امسال  بیشتر چای خشک تولیدی بهاره خود را به فروش برسانند. 

سعید رحمت سمیعی با گلایه از کاهش تعرفه گمرکی واردات چای از 20 درصد به 5 درصد در یک ماه گذشته گفت: در حالیکه امسال همه چیز به نفع تولیدکننده داخل بود و دولت هم از تولیدکنندگان به خوبی حمایت کرد، از زمانی که زمزمه کاهش تعرفه گمرکی واردات چای شنیده شد تولید چای خشک 2 چین تابستانه و پاییزه کارخانه داران فروخته نشد و در انبارها انباشته شد.

امسال خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 3 هزار و 600 تومان و درجه دو 2 هزار و 200 تومان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز