فرماندار آستارا :

سمن ها یکی از مولفه های جوامع پیشرفته هستند

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۹:۱۱
کد خبر: ۹۲۷۴۶۹
سمن ها یکی از مولفه های جوامع پیشرفته هستند
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در همایش هماهنگی نهادها و گروه های مردمی در خصوص نظم و امنیت اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته یکی از مولفه های توسعه یافتگی وجود سازمانهای مردم نهاد در آن جامعه است و شهرستان آستارا به دلیل فرهنگ غنی، سبقه تاریخی ومیزان بالای باسوادی که دارد در این زمینه پیشرو و پیشگام است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رستم زاد فرماندارشهرستان مرزی آستارا به برگزاری جلسه نیروی انتظامی با سازمانهای مردم نهاد اشاره کردو افزود : اینکه نیروی انتظامی با سمن ها در خصوص نظم و امنیت اجتماعی جلسه برگزار می کند بدان معناست که به وجود سازمانهای مردم نهاد  که از بطن خود مردم و جامعه هستند اعتقاد دارد و در جهت همکاری و هماهنگی با این گروه ها گام بر میدارد.

حسن رستم زاد در ادامه اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند در راستای حفظ نظم و امنیت اجتماعی کمک بسیار بزرگی برای جامعه باشند و اهمیت دادن نیروی انتظامی به شما یعنی توسعه یافتگی نیروی انتظامی وحوزه انتظامی ما ، یعنی اعتقاد به جایگاه سمن ها و موثر بودن آنها در ساختن جامعه و کشوردارد  .

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت : در راس امور رهبر فرزانه انقلاب، ریاست محترم جمهوری وهمه مسئولین کشور به این اعتقاد دارند که اعتراض و اعلام نظر حق مردم جامعه است و قانون اساسی ونظام این حق را به مردم داده است که انتقادات و شکایات خودشان را به دولت و نظام مطرح کنند، اما نه به این روش که به پشتوانه دشمنان نظام مخصوصاً اینکه در آستانه انتخابات هستیم اموال عمومی و بیت المال را به آتش بکشند و به جامعه وهموطنان خود خسارت وارد کنند.  

فرماندار آستارا اظهار داشت : اخیراً افرادی که نه به نظام و نه به مردم اعتقاد دارند به بهانه افزایش قیمت بنزین در بعضی از نقاط کشور ناآرامی ایجاد کرده بودند و قصد نا امن کردن کشور را داشتند که مردم بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری راه خودشان را از آشوبگران جدا نموده و در صحنه آمده و دشمنان را مایوس و توطئه ها را خنثی کردند و این جای تشکر و قدردانی دارد  .

وی در ادامه به برخورد معقولانه نیروهای نظامی وانتظامی اشاره کرد و افزود : نیروهای انتظامی منطقی و معقول و با صبرو حوصله با این مسائل برخورد کردند چرا که دشمنان نظام در استانه انتخابات در صدد این هستند که موضوعات کذب را به خورد مردم بدهند و تفرقه را در بین مردم ایجاد کنند و انتظار ما از شما سازمانهای مردم نهاد این است که کمک کار دولت.

وی افزود: اعتقاد من به این است که هیچ کشوری به توسعه و رشد و پیشرفت و بالندگی نرسیده مگر اینکه خود مردم ورود کنند و راه ورود مردم هم تشکیل سازمانهایی که متکی بر مردم هستند می باشد .

وی در ادامه به مسئولین شهرستان تاکید کرد: همکاری و هماهنگی با سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف اعم از سیاسی – اجتماعی – اقتصادی و عمرانی و ... باید جزو برنامه های مدیران باشد  و از توان و ظرفیت آنها در جهت پیشبرد اهداف نظام و دولت بهره بگیرند.

فرماندار آستارا به گام دوم انقلاب اشاره و گفت :  امسال انتخابات برای کشور و نظام بسیارمهم می باشد وسمن ها در این موضوع می توانند نقش اساسی و کلیدی در مشارکت حداکثری ایفا کنند.

وی در پایان افزود : کشورهای منطقه را مشاهده کنید  به بهانه های مختلف چه بلایی بر سر آنها آوردند تمام منابع نفتی و منابع مالی و معدنی آنها را به غارت می برند و جنگ و خونریزی و نزاع را در این کشورها به راه می اندازند و هر وقت هم بتوانند ورود کنند به هر کشوری آثار مخرب و جنگ و خونریزی و نزاع را برای آنها به ارمغان خواهند آورد . ما در کشور مان به برکت خون شهدا و به برکت وجود مقام معظم رهبری این اجازه را ندادیم . و باید در این مسائل حواسمان را جمع بکنیم و سازمانهای مردم نهاد به عنوان یک حلقه واسط و پل ارتباطی با مسئولین می توانند کار بزرگی را انجام دهند و کارگشا باشند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز