لزوم تخلیه ساختمان میراثی مریضخانه بلدیه

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۳۳:۵۱
کد خبر: ۹۳۱۹۵۰
لزوم تخلیه ساختمان میراثی مریضخانه بلدیه
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تاکید کرد: ساختمان میراثی مریضخانه بلدیه باید تخلیه شود.

در یک صد و هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بر تخلیه بخش اداری ساختمان میراثی شماره ۲شهرداری رشت تاکید کرد.

میثم حرفت خواه، با اشاره به اینکه ساختمان شماره دو شهرداری رشت- که در حال حاضر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در آن مستقر است- شرایط مطلوبی ندارد، اظهار کرد: در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت بارها تذکر داده ایم که این ساختمان وضعیت مطلوبی ندارد و امکان ریزش سقف و خطر جانی برای کادر اداری دارد.

حرفت خواه همچنین گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان بارها نسبت به وضعیت نگهداشت این ساختمان از سوی شهرداری رشت نامه هاییی ارسال و در این باره تذکر داده است.

img-20191203-wa0006

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تاکید کرد: تا بخش اداری این ساختمان تخلیه نشود، شرکت طرف قرارداد با شهرداری (عمارت خورشید) و حوزه بازآفرینی سازمان عمران نمی تواند مطالعات مرمت این بنا را آغاز نماید.

گفتنی است، ساختمان میراثی ابتدای خیابان سعدی که اکنون در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است، در سال ۱۳۰۸ بعنوان مریضخانه بلدیه توسط شهرداری رشت ساخته شد. این عمارت با معماری نئوکلاسیک اروپایی، سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز