مهندس گل‌سرخی خبر داد:

برگزاری همایش ارتقای فرهنگ ترافیک در گیلان

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۸:۰۳:۳۲
کد خبر: ۹۵۲۸۸۱
برگزاری همایش ارتقای فرهنگ ترافیک در گیلان
مهندس گل‌سرخی مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان از برگزاری همایش ارتقای فرهنگ ترافیک در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان گفت: 6 بهمن‌ماه، همایش ارتقای فرهنگ ترافیک و مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات انشاء دانش‌آموزی با محوریت ایمنی راه‌ها، برگزار می‌گردد.

مهندس ابراهیم گل‌سرخی با اشاره به‌عنوان همایش اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی کشور و همه دلسوزان، آمارهای نگران‌کننده و تأسف‌بار آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی و از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند انسانی و درنهایت تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین و جبران‌ناپذیر بر پیکره جامعه است و اگر آموزش‌ها را به سمت نوجوانان و جوانان سوق دهیم، کاری ریشه‌ای و ماندگار صورت می‌گیرد.

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان با تأکید بر ضرورت بسترسازی فرهنگی برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی گفت: آرمان جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها که در حوزه کاهش سوانح رانندگی فعالیت می‌نماید، حمل‌ونقل بدون حادثه است.

 گل‌سرخی، نظام مراقبت‌های اجتماعی مدرسه محور را، یک اصل مهم برشمرد و ادامه داد: در راستای اهداف جمعیت، این بارهمایش ارتقای فرهنگ ترافیک را در جمع پرشور آینده سازان عزیزبرگزار می‌کنیم و ساعت ۹.۳۰ صبح روز ششم بهمن ماه جاری، در سالن اجتماعات دبیرستان استعدادهای درخشان، پذیرای مهمانان گرانقدر خواهیم بود. وی گفت: در این همایش از منتخبان مسابقات انشاء دانش‌آموزی، با محوریت ایمنی راه‌ها، تقدیر خواهیم کرد و امیدواریم، آموزش‌هایی را که از مدارس آغاز کرده‌ایم، موجب ارتقای فرهنگ ترافیکی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، اطلاعات دیداری یعنی دیدن و دیده شدن را یکی از پیش‌نیازهای اساسی برای تمام استفاده‌کنندگان از راه‌ها عنوان کرد و گفت: گزارش سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان می‌سازد که حدود 90% از اطلاعات رانندگان، حین رانندگی، دیداری است که در طول شبانه‌روز با مشاهده رنگ‌ها و انعکاس نور تأمین می‌گردد. وی افزود: استفاده از مواد بازتابنده نور در شب به‌شرط وجود نور کافی، می‌تواند تا چندین برابر مسافت دید، تصمیم‌گیری (فاصله طولی) را افزایش دهد.

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه به مناسبت روز جهانی عصای سفید (5 اکتبر) مقارن با 23 مهرماه سال جاری، پیشنهاد برگزاری مسابقات انشاء اختیاری دانش آموزان، از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان مطرح و با مشارکت اداره کل آموزش‌وپرورش گیلان، عملیاتی شد گفت: با توجه جدی به مسئله آشکارسازی (دیدن و دیده شدن) و نیز اهمیت رنگ‌ها در پیشگیری از سوانح ترافیکی و باهدف مشارکت خانواده‌ها به همراه دانش آموزان، در پنج موضوع به این دغدغه ملی و استانی پرداختیم که عبارت‌اند از:

1- قانون عصای سفید چیست؟ وظیفه شهروندان و مسئولین در برابر رفت‌وآمد ایمن این عزیزان چیست؟ نام‌گذاری و بزرگداشت روز جهانی عصای سفید به چه منظور است؟ حقوق نابینایان کدام است؟

2- بند 109 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی چیست؟ کسانی که از صندلی چرخ‌دار (ویلچر) استفاده می‌کنند چه حقوقی دارند؟

3- هنگام تردد در معابر، عابرین و راکبین چه‌کارهایی باید انجام دهند تا اطلاعات دیداری رانندگان را در طول شبانه‌روز و در شرایط متفاوت جوی اعم از مه گرفتگی، بارش برف و باران و لغزندگی سطح معابر تأمین کرده و از فاصله دور دیده شوند؟

۴- استتار و همرنگی با محیط رانندگی، چه خطراتی برای عابرین و راکبین دارد؟

5- نقش شبرنگ‌ها و علائم هشداردهنده در ۳ حوزه ۱- عابرین و راکبین 2- وسایل نقلیه ۳- راه و محیط چیست؟

 مؤلف و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه و ترابری، با اشاره به این‌که در این فراخوان 24 انشا به مرحله داوری رسیدند و      4 اثر با نظر هیات داوران برگزیده شدند گفت: بنده قدردان همه مربیان، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های ارجمندشان هستم        و از معاضدت دکتر جهان‌آرای مدیرکل محترم و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان، مهندس سراجی تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول بابیان اینکه تاکنون رفتارهای پرخطر بسیاری شناسایی‌شده‌اند که با تلنگر اطلاع‌رسانی و آموزش، قابل‌کنترل هستند متذکر شد: حوادث جاده‌ای سالانه ۵۱۸ میلیارد دلار در سطح جهان خسارت به‌جا می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود، آسیب‌های جاده‌ای تا سال ۲۰۳۰ به پنجمین علت مرگ در جهان تبدیل شود.

مهندس گل‌سرخی در پایان ابراز امیدواری کرد استفاده از لباس‌های مناسب و مجهز به مواد بازتاباننده نور برای تمامی مدارس استان، در شیوه‌نامه پوشاک فرم دانش آموزان، به‌عنوان یک برنامه در سال تحصیلی آتی پیش‌بینی گردد.

 

photo_2020-01-20_09-04-42

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز