دکتر رنجکش :

شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها نقش محوری در پویایی اقتصاد محلی دارند

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۰:۴۵:۰۲
کد خبر: ۹۵۶۱۹۰
شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌ها نقش محوری در پویایی اقتصاد محلی دارند
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌های گیلان می توانند نقشی محوری در پویایی اقتصاد و توسعه محلی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر یونس رنجکش در نشست مشترک با شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستان‌های استان گیلان به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مجموعه افزود : با توجه به ماهیت مردمی بودن این شرکت‌ها  آن‌ها می‌توانند بر اساس ظرفیت‌های قانونی که وجود دارد نقش آفرینی مهمی در عرصه‌های مختلف سرمایه گذاری و رونق اقتصادی شهرستان‌ها داشته باشند.

وی اظهار داشت : شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌ها و سوق دادن مشارکت‌های مردمی در این زمینه بواسطه یک کار گروهی در قالب تعاونی قدرت بزرگی را شکل می‌دهد که قابلیت‌های آن بسیار سرنوشت ساز برای توسعه محلی و در مجموع برای گیلان خواهد بود.

وی ادامه داد : آنچه برای این مجموعه باید مهم باشد برنامه‌ریزی در شناخت از فرصت‌ها و ایجاد کارآفرینی‌های جدید و جلب مشارکت‌های مردمی در بهره مندی بیشتر از فرصت‌های محلی است.

وی اضافه کرد: در هریک از شهرستان‌ها مزیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری از موقعیت‌های طبیعی، صنایع دستی، مناطق گردشگری، زیارتگاه‌ها ، موقعیت‌ها و محصولات کشاورزی، خوراکی‌ها و صنایع متنوع و محصولات فرهنگی و موارد دیگر وجود دارد که می‌توانند فرصت‌های خوبی برای ایجاد کسب و کارهای جدید در منطقه باشند.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از برند سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌‌های سرمایه گذاری در استان گیلان یاد کرد که شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران استان می‌توانند با فعالیت بر روی این ظرفیت نسبت به معرفی و فروش محصولات در سطح ملی و صادرات اقدام کنند.

رنجکش همچنین با توجه به فضای ایجاد شده در زمینه توسعه زراعت چوب و استفاده چند منظوره از آب بندان‌ها اضافه کرد : این شرکت‌های تعاونی می‌توانند در قالب پشتیبان از اشتغال‌های خرد در شهرستان‌ها و یا سرمایه گذاری‌ها در زمینه‌های اشاره شده حمایت کنند.

وی تاکید کرد : هر گونه حمایت و پشتیبانی لازم از طرح‌های سرمایه گذاری توسط نهادهای مردمی در اولویت سیاست‌های دولت و استانداری قرار دارد و تلاش می‌کنیم در چهار چوب قانون از آن‌ها پشتیبانی شود.

مهندس تحویلداری معاون امور تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت شرکت‌های تعاونی عمران و توسعه شهرستان‌های استان گیلان پرداخت.

وی اضافه کرد : با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته هم اکنون در ۸ شهرستان این تعاونی ها تاسیس و به ثبت رسیده و فعالیت خود را اغاز کرده اند و در سایر شهرستان ها هم در شرف تاسیس می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این تعاونی‌ها وجود دارد آن‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های ارزشمندی داشته باشند که نیاز به پشتیبانی دارند.

 در ادامه این جلسه برخی از مدیران عامل تعاونی‌ها به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه فعالیت‌های در دست اقدام پرداختند و خواستار تسهیل در برنامه ریزی‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و حمایت از تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌های گیلان شدند.

 

3

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز