رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

مرگ ۲ نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۸:۳۷:۲۰
کد خبر: ۹۶۷۵۶۸
مرگ ۲ نفر در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا
گفت : از بین موارد مشکوک به ابتلا کرونا مرگ 2 نفر به اثر این ویروس تایید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان سالاری امروز گفت : ابتلای 2 نفر به ویروس کرونا در تهران تایید شد.

وی با اشاره به اینکه موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است گفت : بخشی از بیمارستان های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به این ابتلا به این ویروس ایزوله شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : در دیگر شهرستان های گیلان هم با هماهنگی استانداری بیمارستان های مشخص و ایزوله خواهد شد تا بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در آن بستری شوند.

دکتر ارسلان سالاری در پاسخ به سوال به اینکه چرا ماسک و مایع ضد عفونی در گیلان کمیاب است گفت : در مواقع بحرانی معمولا افرادی سودجو بدنبال سواستفاده از این شرایط هستند که حتما در اسرع وقت با این افراد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد : گیلانی ها نگران نباشند با هماهنگی با وزرات بهداشت و درمان فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده به گیلان خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود : کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و رعایت بهداشت فردی به خصوص شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری با افراد مشکوک ، استفاده از ماسک و گرم نگه داشتن بدن است.

دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه ویروس کرونا 8 تا 48 ساعت بیرون از بدن زنده می ماند گفت : سرفه شدید ، سردرد ، تب و تنگی نفس از علایم این بیماری است.

وی افرود : فرد مبتلا 4 تا 14روز می تواند ناقل این بیماری باشد بدون اینکه علایم خاصی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ویروس آنفولانزا است گفت : مرگ میر ناشی از کرونا در افراد کمتر از 50 سال نیم درصد است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز