برنا گزارش می دهد ؛

شهرک تاریخی ماسوله تنها شهر مصون از کرونا در گیلان

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۵:۴۳:۵۷
کد خبر: ۹۹۶۴۸۹
شهرک تاریخی ماسوله تنها شهر مصون از کرونا در گیلان
با شروع ایام شیوع کرونا در گیلان و به منظور عدم گسترش اپیدمی کرونا در این استان ، مدیریت شهری ماسوله با همکاری مردم این شهر تصمیم به قرنطینه کامل این شهرک توریستی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، شهرک تاریخی ماسوله که از مناطق مهم گردشگری در گیلان و کشور شناخته می شود و آوازه شهرت ، زیبایی و ساختار منحصر بفرد تاریخی آن نیز در جهان پیچیده شده است به همت مسوولان و همکاری مردم آن در ایام شیوع کرونا از این بیماری مصون ماند و هیچ موردی از کرونا در این شهر ثبت نشده است .

بنا به گزارش با آغاز اپیدمی کرونا در گیلان ، ورودی های شهرک تاریخی ماسوله برروی گردشگران و افراد غیر بومی آن منطقه بسته شد و حتی کسانی که زادگاه آنان ماسوله قلمداد میشد اما در نقاط دیگر استان و کشور سکونت داشتند حق ورود به این شهر را نیافتند و ماسوله به طور کامل قرنطینه گردید.

شاید این اقدام که با همت مسوولان و مردم و علی الخصوص بازاریان این شهر تاریخی صورت گرفت با ناراحتی و گله مندی برخی مواجه شد اما این اقدام قاطع دستاوردهای خوبی بدنبال داشت و مهمترین دستاورد آن عدم وجود حتی یک مورد ثبت شده ابتلای به کرونا در این شهرک بوده است.

لازم بذکر است که اگر چه ورودی های استان و بسیاری از شهرستانها برای ورود افراد غیر بومی بازگشایی شده است اما شهرک تاریخی ماسوله همچنان به روند عدم پذیرش و ورود گردشگران و افراد غیر بومی به این شهر ادامه می دهد .

از آنجایی که هنوز برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باید به رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی توجه داشته باشیم لذا بازگشایی مکانهایی که تردد گردشگران و جمعیت زیاد موجب افزایش احتمال ابتلا به ویروس و موج دوم کرونا خواهد شد باید توسط مسوولین ذیربط در این زمینه دقت نظر صورت گیرد.

60345b31-295f-4dd1-8cf1-590a63d46d9f

a29b4eea-a22c-496e-ad73-b71d133ece4d

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز