استاندار یزد: تکریم مهمانان باید در راس فعالیت‌های نوروزی دراستان باشد

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۳:۵۹:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۷۱۳۹
استاندار یزد: تکریم مهمانان باید در راس فعالیت‌های نوروزی دراستان باشد
استاندار یزد گفت: خدمات رسانی و تکریم مسافران نوروزی با حفظ همه حرمت‌ها و مباحث فرهنگی باید در راس فعالیت‌های دستگاههای خدمات رسانی نوروزی باشد و حق مهمان آنگونه که شایسته است ادا گردد .

به گزارش برنا؛ "مهران فاطمی" روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان، افزود: مسافران نوروزی مهمانان ما هستند و خداوند و ائمه اطهار و بزرگان همواره بر احترام و تکریم مهمان تاکید داشته اند و لذا خدمات رسانی به مهمان نیز از اعمال صالح است.

وی ادامه داد: ما باید گردشگری را از منظر مهمان نوازی ببینیم و حقی که مهمان بر گردن میزبان دارد را ادا کنیم.

استاندار یزد با بیان اینکه نوروز باید حال مردم را خوب کند؛ لذا با هر کاری که حال مردم را بد کند مخالف هستیم، افزود: ستاد تسهیلات نوروزی وارد میدان شود ؛ هدف همه تصمیمات ما در بهار قرآن و بهار طبیعت، خوب کردن حال جسمی و روحی مردم باشد .

فاطمی اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای نشاط روحی است و مردم با پیوند با خدا و عمل به حرام و حلال خدا حالشان خوب است و نشاط مومنانه در استفاده از این فرصت بوجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: مصوبات این ستاد نباید تفسیر به رای شود و باید عینا اجرایی گردد بخصوص مباحث فرهنگی که باید در راس فعالیت ها باشد.

استاندار یزد گفت: فرمانداران شخصا در محورهای برون شهری حضور یافته بخصوص در شهرستانهایی مثل اردکان که ورودی استان هستند و تصادفات بالایی دارند؛ حتی یک نفر فوتی هم در تصادفات پذیرفته نیست و فرمانداران باید شخصا در این زمینه نظارت داشته باشند.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۰ نشست با گروههای مختلف فرهنگی برگزار و نظرات جمع بندی شد و برای حفظ هویت دارالعباده و مردم یزد نیز برنامه ریزی ها انجام خواهد شد .

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان یزد نیز در این نشست گفت: رویکرد استان یزد "یار مسافر" است و همه در مکان های مهم گردشگری حضور خواهند یافت و دستورالعمل لازم نیز تهیه و ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی همچنین فضاسازی شهری نیز مورد تقاضا است و از همه دستگاهها درخواست داریم همکاری داشته باشند و برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه های مختلف پیش بینی شده که اعلام خواهد شد.

سید محمد رضا مدرسی، فرماندار شهرستان یزد نیز دراین نشست گفت: بیش از هشت نوروزگاه در مبادی ورودی شهر میراث جهانی یزد برپا خواهد شد و به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند همچنین موارد ترافیکی نوروزی در شهر نیز بررسی و در زمان نوروز اجرایی خواهد شد .

علیرضا تیموری، فرماندار شهرستان بهاباد نیز در این نشست گفت: نوروز امسال موضوع بسیار مهم تقارن ماه طبیعت و بهار قرآن است و برپایی نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب، نمایشگاه اسناد ،برپایی کافه شهدا وبرپایی سه نوروزگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

محمد اکبریان، فرماندار شهرستان خاتم هم گفت: نقاط حادثه خیز را مشخص کردیم و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطر اندیشیده شده است و نوروزگاهها نیز در نقاطی که نیاز بود برپا خواهد شد .

حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان نیز در این نشست گفت: ۱۷ هزار و هفتصد نفر ظرفیت اقامت شبانه روزی شهرستان است و ۱۱ پایگاه انتظامی و سه پایگاه هلال احمر نیز در مبادی ورودی برپا خواهد شد

محمد دهقان، فرماندار شهرستان مهریز هم گفت:برخی ادارات ما خودرو ندارند که درخواست داریم حداقل در این یک ماه، خودرویی برای خدمات دهی در اختیار آنها قرار گیرد.

سید جمال سجادی پور، فرماندار شهرستان میبد نیز در این نشست گفت: سه پایگاه امدادی در شهرستان برپا خواهد شد که به صورت شبانه روزی مستقر خواهند بود و ۶ ایستگاه و نوروزگاه نیز در شهرستان ایجاد خواهد شد و بیش از ۴۰ مدرسه نیز برای اسکان هماهنگ شده است .

نظر شما