امام جمعه یزد: دهه کرامت فرصت آشنایی جوانان با سیره ائمه اطهار (ع) است

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۶۵۰۰
امام جمعه یزد: دهه کرامت فرصت آشنایی جوانان با سیره ائمه اطهار (ع) است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دهه کرامت فرصتی ناب برای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با سیره نورانی ائمه هدی (ع) است.

به گزارش برنا؛ آیت‌ الله محمدرضا ناصری، روز دوشنبه در جمع اعضای کاروان خادمان حضرت امام رضا (ع) که برای جشن‌های زیر سایه خورشید به یزد سفر کردند افزود: باید با جشن‌های معنوی، مردم به خصوص نسل جوان را بیش از گذشته با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی آشنا کرد.

وی با تبریک دهه کرامت، به اهمیت تبیین شخصیت و سیره ائمه هدی (ع) توسط نخبگان و تشکل‌های فرهنگی به مردم و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: عزت مومن در دنیا و آخرت در گرو حرکت در مسیر امامان معصوم (ع) و تلاش برای رسیدن به حق و حقیقت است.

همچنین مسئول کانون جوانان رضوی یزد نیز گفت: به مناسبت دهه کرامت تا میلاد حضرت امام رضا (ع) در سطح استان با همکاری گروه‌های مردمی و جوانان بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و بصیرتی برای اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مهدی مهدوی زاده افزود: برگزاری جشن زیر سایه خورشید در یزد و تمامی مناطق و شهرستان‌ها در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی با همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم جزو اهم مواردی است که صورت می‌گیرد و نقش مهمی در ترویج فرهنگ ناب رضوی در جامعه دارد.

همچنین امروز گروهی از خادمان حرم امن رضوی در میان شور و شوق مردم ولایی و دارالعلم یزد قدم به چشمان منتظر کویرنشینان نهادند و با حضور در برنامه‌های مختلف دهه کرامت را در کنار مردم گرامی داشتند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

ترویج زیارت از راه دور حضرات معصومین (ع) به عنوان یکی از معارف شیعه، ایجاد فضای معنوی حرم رضوی در همه شهرهای ایران، حضور خادمان و پرچم آستان مقدس رضوی در قالب طرح بوی پیراهن یوسف در شهرهای مختلف و خدمات ‌رسانی به محرومین از جمله اهداف و برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز