ضرورت جلوگیری از ورود خودروهای غیر ساکن به بافت تاریخی یزد

۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۱۱:۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۸۳۶۸
ضرورت جلوگیری از ورود خودروهای غیر ساکن به بافت تاریخی یزد
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد از ورود ماشین های غیر ساکن به بافت تاریخی یزد تا حد امکان جلوگیری شود تا مشکلی برای اهالی ایجاد نشود و صدمه‌ای هم به این بافت وارد نگردد.

به گزارش برنا،"فاطمه حقیرالسادات" از لزوم ایجاد کارگروه ویژه حمل و نقل و ترافیک بافت تاریخی با مشارکت کمیسیون های حمل و نقل و گردشگری شورای شهر و سایر ذینفعان مرتبط جهت مدیریت حمل‌ونقل در بافت خبرداد و افزود: حدود ۶ هزار پارکینگ در مجموعه بافت تاریخی پیوسته یزد وجود دارد که میتوان برای پارک خودرو های مردم ساکن بافت مناسب باشد اما برای وسایل افراد غیر ساکن و مسافر باید چاره ای اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: مدیریت پارکینگ های موجود در بافت تاریخی برای استفاده مناسب تر و مدیریت سواره هایی که به بافت تاریخی وارد می شوند نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد همچنین هتل هایی که در بافت تاریخی پارکینگ ندارند محلی را برای پارک خودرو مسافر درنظر بگیرند تا موجب پارک غیر اصولی خودرو ها در کوچه های بافت تاریخی نباشیم.

حقیرالسادات در پایان خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یزد یکی از ارزشمند ترین معماری های شهر را در بر دارد و ضرورت دارد برای حفظ آن از مدیریت جامع استفاده شود.

بافت تاریخی یزد به مساحت ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال ۱۳۸۴ به ثبت ملی رسید. استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز