امام جمعه یزد: ورزش در کشور باید با معنویت همراه باشد

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۵:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۴۷۹۰۵۰
امام جمعه یزد: ورزش در کشور باید با معنویت همراه باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اشاعه روحیه معنویت در ورزشکاران و ایجاد محیط معنوی از مواردی است که باید بیش از گذشته در مسیر ورزش به آن توجه شود.

به گزارش برنا؛  آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اهمیت ورزش برای جوانان افزود: در مسیر ورزش به جوانان بیشتر اهمیت داده شود و متقابلا اهمیت ورزش نیز برای جوانان تبیین شود و این مهم مستلزم توجه جدی به مقوله ورزش از دوران مدرسه است.

وی افزود: رشد روحی و معنوی، افزایش امید و شجاعت در جوانان، ایستادگی و مقاومت از جمله مواردی است که با ورزش در جوانان به وجود می‌آید، بنابراین باید توجه داشته باشیم که ورزش از مسیر و هدف اصلی خود خارج نشود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ورزش از تقدس برخوردار است و توصیه پیامبر اسلام به برخی ورزش‌ها گواه این ادعاست گفت: ورزش با یک تقدس و پیشینه الهی به وجود آمده است، به ویژه در کشور ما که اصل پهلوانی و جوانمردی از همان گذشته در زورخانه‌های وجود داشته است.

ناصری افزود: آداب و رسومی که در زورخانه‌ها وجود داشت و دارد هر کدام غنی از فرهنگ ایرانی اسلامی بوده که این خود بیانگر توجه ویژه گذشتگان ما به فرهنگ ورزش و پهلوانی است.

نماینده ولی فقیه دراستان یزد ادامه داد: خروجی نهایی از مسیر ورزش نکته‌ای مهم است که باید به آن بیشتر توجه شود.

ناصری تصریح کرد: کسی که در مسیر ورزش گام برمی‌دارد از روحیه پذیرش بالایی برخوردار است و این روحیه می‌تواند در زندگی مادی و معنوی فرد بسیار تاثیرگذار باشد.

امام جمعه یزد: ورزش با معنویت همراه باشد

وی گفت: نباید مادیات باعث شود که ورزشکاران از مسیر معنویت خارج شوند، شادابی و روحیه ورزشکاری در کنار معنویت و دین است و نباید این موارد را جدای از هم دانست.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی اولویت اداره کل ورزش و جوانان یزد است​

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این دیدار با اشاره به اینکه اولویت اصلی این اداره کل اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان است گفت: امید است در حوزه عمرانی، زیرساخت‌های ناتمام در سطح استان را به اتمام برسانیم.

زهیر حاجی‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ورزش استان در کشور تصریح کرد: در زمینه ورزش‌های تیمی و انفرادی، استان یزد از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه ورزش‌های همگانی ضعیف عمل کرده و علت آن نبود برنامه جامعی است که ورزش همگانی در میان مردم به یک فرهنگ تبدیل شود.

این مسئول افزود: در راستای اشاعه فرهنگ ورزش همگانی این اداره با همکاری شهرداری و سایر ادارات مرتبط، تلاش کرد تا برنامه جامعی را به مرحله اجرا درآورد.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز