استاندار یزد در دیدار با استاندار ایالت سولنُک مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری‌ مشترک با مجارستان امکان پذیر است

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۸:۲۵:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۸۴۰
سرمایه‌گذاری‌ مشترک با مجارستان امکان پذیر است
استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه های صنعتی، مهندسی، تحقیقاتی، فناوری و کشاورزی از ظرفیت های خوبی برخوردار است، سرمایه‌گذاری‌ مشترک با کشورمجارستان و ایالت سولنُک را امکان پذیر دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد«سید محمد میرمحمدی»روز چهارشنبه 8مهرماه در جلسه مشترک با استاندار و مسئولین ایالت سولنُک مجارستان، با اشاره به اینکه در سفر به مجارستان، از صنایع این کشور بازدید کرده است، افزود: کشور مجارستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی مساعدی که دارد برای کشاورزی مطلوب است و اگر این مهم با کاربردهای تحقیقاتی همراه شود، نتیجه‌ بهتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و مجارستان و بخصوص اشتراکات یزد و یاسپرین خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری دو کشور آمادگی داریم زمینه‌های همکاری دوجانبه در صنعت توریسم را فراهم‌ سازیم.

وی فناوری معماری‌ تاریخی استان یزد را برای دنیا ارزشمند دانست و عنوان کرد: مناظر طبیعی متنوع، بناهای تاریخی گسترده، جاذبه‌های کویر و شن زارها، مناطق ییلاقی و قشلاقی از جمله جاذبه‌های گردشگری استان یزد هستند و از همه مهم‌تر یزدی‌ها به مهمان‌نوازی شهرت دارند.

جمهوری اسلامی ایران، حق طلب، شفاف و صلح دوست است

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های مختلفی درزمینه های متعدد است، گفت: پس از توافق با 1+5 پیشنهاد‌های اقتصادی و تجاری زیادی برای همکاریهای دوجانبه از سوی بعضی از کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی به ایران رسیده است.

وی بابیان اینکه در یک مقطع زمانی روابط و مناسبات ما و کشورهای دیگر بر اساس برخی شبهات بی‌اساس و ساختگی تیره شده بود،تصریح کرد: امروز برای افکار عمومی دنیا روشن‌شده که ایران حق‌طلب، شفاف و صلح‌دوست است.

میرمحمدی تأکیدکرد که متأسفانه تأثیرات منفی وضعیت گذشته برای همه کشورها محسوس است و خوشحالیم که در حال گذر از این وضعیت هستیم.

وی با بابیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران و مجارستان قبل از دو دهه گذشته بالغ‌بر 360 میلیون دلار بود ولی در سال های اخیر به 36میلیون دلار کاهش پیداکرده است، عنوان کرد: طبیعی است که ادامه این روند به سود هیچ‌یک از کشورها نیست.

استاندار یزد افزود: بعد از توافق هسته ای استقبال بسیار گرم و گسترده‌ای را از کشورهای مختلف داشته‌ایم و هیئت‌های مختلفی از کشورهای اروپایی و دیگر کشور ها به ایران سفر کرده اند.

وی در پایان بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه با اعتقاد و اتکا به توانمندی‌های خویش رشد کرده است، افزود: اگر درگذشته نیازمند دیگران بودیم، خوشبختانه امروز به روی پای خودمان ایستاده ایم و به خودمان متکی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز