مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران:

انرژی‌های پاک برند یزد شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۳:۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۲۱۴۳۲
انرژی‌های پاک برند یزد شود
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به اینکه در گذشته سه یا چهار استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی مدنظر بودند، گفت: اکنون سرمایه‌گذاری خارجی در 28 استان کشور در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ احمد جمالی در نشست تخصصی بررسی الزامات و راهکارهای جذب منابع مالی خارجی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یزد با اشاره به اینکه نخستین کشوری هستیم که در آسیا قوانین جذب سرمایه‌گذاری داریم، اظهار داشت: امسال و سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه درخواست‌های خارجی در دو بخش سیاسی و اقتصادی رخ داد به نحوی موج سیاسی از بهمن ماه گذشته و موج اقتصادی نیز از خرداد آغاز شد.

وی عنوان کرد: امسال به جز دو، سه هفته‌ای که انتخابات آمریکا برگزار شد، سال بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی بود.

جمالی بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی طی یکی دو سال اخیر دارای ویژگی‌های بسیار خوبی بود که یکی از آنها تنوع بالا در زمینه حوزه‌هایی است که سرمایه‌گذاران خارجی به آن ورود کردند.

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاران خارجی در گذشته تنها در سه یا چهار استان فعال بودند اما طی یک‌سال گذشته 28 استان کشور توانستند در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی فعال شوند که این امر خود نشان‌دهنده این است که استان‌های کشور هر کدام به نوبه خود موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: تنوع کشورهایی که در ایران سرمایه‌گذاری کردند نیز بالا بود به نحوی که اکنون بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آسیایی در حال رایزنی برای سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شاید سرمایه‌گذاری خارجی در نگاه اول تنها جذب سرمایه خارجی به نظر برسد اما سرمایه‌گذاری خارجی یک منشور و دارای ابعاد و وجوه مختلفی است و علاوه بر جذب سرمایه در زمینه‌های اشتغال، ائتلاف سرمایه، انتقال دانش فنی، استاندارد کردند نظام حسابرسی، بیمه و بانک و ... را نیز به دنبال دارد.

وی، پذیرش سرمایه‌گذار خارجی را اقدامی بسیار پیچیده و ظریف دانست و افزود: مدیریت کردن سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری خارجی یک هنر است که با توجه به سیاست‌های هر کشور انجام می‌شود.

جمالی ادامه داد: در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری برای حال و آینده سه موضوع کلیدی شامل تشویق سرمایه‌گذاری، حمایت از سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تشویق سرمایه‌گذاری کلیدی‌ترین اقدام برای جذب سرمایه‌گذاری است، افزود: برای این منظور نیاز است به صورت مناسب و متناوب کشور و ظرفیت‌های آن را عرضه کنیم زیرا در دنیا در این زمینه رقابت وجود دارد.

جمالی در مورد بازاریابی بیان کرد: بازاریابی منطقه‌ای اقدامی است که بسیاری از کشورها در حال انجام آن هستند اما در کشور ما کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی یادآور شد: استان یزد در زمینه تشویق سرمایه‌گذاری بسیار خوب عمل کرده و اکنون باید تلاش خود را روی ارائه امکانات به سرمایه‌گذاران متمرکز کنیم و بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه استان را به سرمایه‌گذار خارجی معرفی کنیم.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: اگر بتوانیم بسترها را درست شناسایی و پالایش کنیم، موفقیت بسیار مطلوبی کسب خواهیم کرد.

جمالی ادامه داد: یکی از اقداماتی که لازم است برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شود، برندسازی است و آنچه در این زمینه به ذهن متبادر می‌شود، این است که استان یزد را به عنوان هاب انرژی‌های پاک در حوزه‌های مختلف معرفی کنیم و به جای این که یزد را فقط با شیرینی و کاشی و سرامیک بشناسند، این استان را به برند انرژی‌های پاک تبدیل کنیم.

وی همچنین با آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد تأکید کرد: یکی از ضعف‌های استان یزد عدم استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های سخت‌افزاری است ضمن اینکه یزد در زمینه ارتباطات بین‌المللی خوب عمل نکرده در حالی که این نوع از ارتباطات می‌تواند بازاریابی بین‌المللی موفقی به دنبال داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز