مرکز جامع خدمات سلامت شهر عقدا در اردکان افتتاح شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۸:۴۳:۱۱
کد خبر: ۵۲۴۱۸۶
مرکز جامع خدمات سلامت شهر عقدا در اردکان افتتاح شد
هم‌زمان با سراسر کشور اولین مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی بخش عقدا با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در عقدا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برنا؛ فرماندار اردکان در مراسم بهره‌برداری از این مرکز با اشاره به عنایت ویژه دولت به موضوع طرح تحول سلامت، ورود خیرین به حوزه سلامت و آموزش و همچنین ساخت مراکز آموزشی و پزشکی را امری ارزشمند خواند و افزود: نیاز مبرم مردم در حوزه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشت ایجاب می‌کند که خیرین، دولتی را که همچنان با مشکلات عدیده‌ای روبروست یاری رسانند.

هادی مقیمی ایجاد مراکز سلامت را در راستای دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی به مردم کشور عنوان کرد و افزود: ورود مردم به‌صورت خیری حمایتی ارزشمند به دولت و کشور است که این امر باقیات‌الصالحاتی برای خیرین و همچنین کمک به دولت در خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

سید محمد پورهاشمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان نیز در این مراسم راه‌اندازی این مرکز را به همت خیرین این بخش به‌ویژه خانواده مرحوم ابوذر کریمی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان خواند و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان و استان به‌زودی شاهد فعالیت شبانه‌روزی این مرکز باشیم.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی مجوز تأمین نیرو و چارت سازمانی این مرکز نیز صادر خواهد شد خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت ساخت ساختمان اسکان پزشک این مرکز نیز پیشرفتی 40 درصدی داشته که باید از خانواده خیران مسعودی و کریمی هم کمال تشکر را داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه تکمیل این مرکز را ادای دین دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم زحمتکش بخش عقدا با همکاری مردم خواند و اظهار داشت: سال 95 نقطه عطفی برای این بخش بود چراکه هم ساختمان این مرکز به پایان رسید و هم مجوز شبانه‌روزی شدن آن صادر شد که امیدواریم به‌زودی در بخش‌های کادر پرستاری دندان‌پزشکی، روان‌پزشکی و دیگر بخش‌های موردنیاز مردم این منطقه شاهد تکمیل نیرو و وسایل موردنیاز آن باشیم.

لطفی با اعلام این موضوع که باید نگاه مردم را نسبت به سلامت تغییر داد اظهار داشت: توجه به تغذیه، ورزش و تحرک داشتن و همچنین پرهیز از مصرف دخانیات سه پایه مهم سلامت به شمار می‌رود که مردم باید خود به آن توجه نمایند تا به بیماری دچار نشوند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان از آن دارد که بانوان نقش مهمی در سلامت خانواده‌ها بر عهده دارند تصریح کرد: اکثر بیماری‌های غیرواگیر ریشه در سبک زندگی‌ها دارد و در این زمینه مطالعه و توجه به علم روز و تغذیه توسط زنان جامعه و تغییر در زمینه سبک زندگی سالم اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: 30 درصد بیماری‌ها ریشه در تغذیه دارد که بانوان باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

وی مصرف نمک کشور را 2 ونیم برابر بیشتر از اندازه مصرف جهانی برشمرد و خاطرنشان کرد: خانواده‌های ایرانی باید در مصرف نوع مواد قندی، چربی و میزان مصرف نمو نهایت دقت را به خرج دهند تا دچار بیماری‌های ناشی از این موارد نگردند.

لطفی با خاطرنشان کردن این مطلب که هدف از راه‌اندازی این مرکز دسترسی عادلانه جامعه روستایی به خدمات بهداشتی است تأکید کرد: هم‌وطنان عزیز باید ارتباط با پزشک مراکز سلامت را جدی بگیرند و افراد سنین 30 سال به بالا باید پرونده الکترونیک سلامت متمرکز خود را تشکیل دهند تا با ارزیابی خطرسنجی از برخی بیماری‌های پنهان خود آگاه گردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز