اسکان بیش از ۳۹۸ هزار گردشگر در استان یزد

۱۳۹۶/۰۱/۰۶ - ۰۹:۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۵۲۲
اسکان بیش از ۳۹۸ هزار گردشگر در استان یزد
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: از 26 اسفندماه تا پنجم فروردین ماه(شنبه)، 398 هزار و 692 گردشگر نوروزی در استان اسکان یافتند.

به گزارش برنا؛ محمدرضا نصیری افزود: این تعداد مسافر در مدارس، هتل ها، خانه های مسافری و کمپ های اقامتی استان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه های استان یزد ظرفیت پذیرش روزانه 96 هزار و 200 مسافر را دارد، اضافه کرد: در روز جمعه 62 هزار و 964 گردشگر نوروزی در این اقامتگاه های اسکان یافتند.

استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای 6 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد نخست گردشگران خارجی بوده، به گونه ای که استقبال گردشگران از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

تاکنون باغ های دولت آباد و پهلوان پور و قناتهای زارچ و حسن آباد از استان یزد در فهرست میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) به ثبت رسیده و پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نیز به یونسکو ارسال شده است.

استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز