مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

کمبود وسایل پیشگیری از بارداری در کشور نداریم/ اقلام پیشگیری برای زوجین خاص دیگر رایگان نیست

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۶:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۷۹۴۲
کمبود وسایل پیشگیری از بارداری در کشور نداریم/ اقلام پیشگیری برای زوجین خاص دیگر رایگان نیست
سیدحامد برکاتی گفت: طبق آئین‌نامه‌ای که اخیرا ابلاغ شده است، توزیع اقلام پیشگیری برای زوجین خاص دیگر رایگان نیست و باید هزینه آن را بپردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدحامد برکاتی، مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درخصوص عدم کمبود وسایل پیشگیری از بارداری در کشور به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: هیچگونه کمبودی در وسایل پیشگیری از بارداری در کشور وجود ندارد چراکه هر 3 ماه یک بار انواع وسایل پیشگیری از بارداری به دانشگاه‌ها عرضه می‌شود و تعداد زیادی از آنها به شکل ذخیره در انبارها قرار می‌گیرد.

او افزود: اگر دانشگاهی از ذخیره خود استفاده کند حتما به مرکز خدمات جامع سلامت اطلاع می‌دهد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده چراکه به اندازه کافی اقلام پیشگیری از بارداری در کشورمان وجود دارد و در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

برکاتی با اشاره به پولی شدن اقلام پیشگیری برای گروه پرخطر تصریح کرد: تا دیروز خانواده‌هایی که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت مشمول دریافت خدمات رایگان بودند یعنی خانم‌هایی که بارداری موقت یا دائم برای آنها خطرناک است، خدمات رایگانی از جمله وسایل پیشگیری از بارداری موقت و دائم دریافت می‌کردند اما آئین‌نامه‌ای ابلاغ شده که طبق آن، این گروه از افراد باید از امروز به بعد برای تهیه این اقلام هزینه پرداخت کنند.

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نگرانی خانواده‌های شاغل درخصوص خانه ماندن بچه‌هایشان گفت: قبل از اینکه مدارس مجازی شوند، خانواده‌هایی که شاغل بودند همیشه نگرانی داشتند که وقتی بچه‌شان از مدرسه می‌آیند کجا بروند و چگونه در خانه تنها بمانند اما الان که مدارس به صورت مجازی شروع به کار کردند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی والدین سرکار می‌روند، نگرانی آنها چندین برابر شده  است.

برکاتی ادامه داد: این نگرانی، یعنی تنها ماندن بچه‌ها در خانه همیشه وجود داشته و هست به همین دلیل به نظر من تفاوتی بین الان و گذشته وجود ندارد.

او بیان کرد: ما به عنوان متولی سلامت در کشور، درصدد پیشگیری از آسیب‌های این موضوع مانند بارداری ناخواسته، سقط جنین غیرقانونی و... هستیم که بخش عمده آن برعهده خودِ والدین قرار دارد.

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به وظیفه خانواده‌ها گفت: بخش عمده‌ پیشگیری از آسیب‌های این چنینی برعهده مادران قرار دارد به این صورت که مادر باید آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را به فرزند خود بدهد که او بداند وقتی در خانه است چگونه باید اوقات خود را بگذراند و برای لحظه لحظه خود برنامه‌ریزی داشته باشد در واقع برای پیشگیری از اینگونه آسیب‌ها راهی جز فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به فرزندان نیست.

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز