معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی:

هنرمندان اردبیل ۱۴ نشان ملی در رشته های صنایع دستی کسب کرده اند

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۳:۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۹۰۲۴۹
هنرمندان اردبیل ۱۴ نشان ملی در رشته های صنایع دستی کسب کرده اند
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به تنوع تولید محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان تاکنون 14 نشان ملی در رشته های مختلف صنایع دستی دریافت کرده اند.

به گزار ش خبرنگار برنا در اردبیل، علیرضا عبداللهی دباغ افزود: این نشان ها در رشته هایی از جمله گلیم ، مسند ، ورنی های پشمی و ابریشمی ، خراطی چوب ، منبت چوب ، ساز سنتی ، نقش اندازی ضربی روی چرم و ملیله سازی توسط هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان اخذ شده است.

وی همچنین با اشاره به شناسایی بیش از 50 رشته از رشته های صنایع دستی اعم از بومی و سنتی در استان اظهار کرد: این رشته های صنایع دستی در مناطق مختلف شهری ، روستایی و عشایری استان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

او گفت: بیشترین حجم تولید صنایع دستی این استان را بافته های داری از جمله ورنی های ابریشمی و پشمی و انواع گلیم و مسند به خود اختصاص می دهد و بیشترین حجم صادرات صنایع دستی مربوط به این تولیدات است.

وی همچنین به حضور هنرمندان استان در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از 20 تا 25

خرداد توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و هنرمندان استان در قالب هشت غرفه در این نمایشگاه حضور می یابند.

او اظهار کرد: در این نمایشگاه بین المللی رشته های بومی و سنتی صنایع دستی استان اردبیل از جمله انواع ورنی های ابریشمی و پشمی و انواع گلیم ، مسند ، جاجیم و سایر تولیدات صنایع دستی از جمله تولیدات و محصولات مختلف چرمی ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فرآوری شده و زیور آلات سنتی ، منبت معرق و احجام چوبی در معرض نمایش و فروش گذاشته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز