دادستان قائمشهر بیان کرد:

۸۲۰ محکوم در زندان قائمشهر محبوس هستند

۱۳۹۵/۰۴/۰۷ - ۱۰:۴۰:۴۷
کد خبر: ۴۲۳۳۱۲
۸۲۰ محکوم در زندان قائمشهر محبوس هستند
دادستان شهرستان قائمشهر گفت: 820 مجرم که بیشتر آنها سارق، محکوم مالی و فروشنده مواد مخدر هستند، در زندان قائمشهر دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر، حسین عشقی در کنفرانس خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در قائمشهر گفت: مبارزه و مقابله با جرائم و آسیب هاى اجتماعى در همه سطوح از وظایف دادستانى می باشد.

دادستان شهرستان قائمشهر به تعداد پرونده های  اجرای احکام کیفری که وارد دادسرا می شود اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ چهار هزار و ۸۲۷ پرونده وارد دادسرای قائمشهر شد که از آن تعداد ۴هزار و ۸۹۸پرونده مختومه شد.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال از ۴هزار و ۷۹۴ پرونده وارد شده به شعب تحقیق اعم از دادرسی و بازپرسی چهار هزار و ۹۸۰پرونده مختومه شد.

عشقی ادامه داد: پرونده های ورودی سال گذشته در شعب تحقیق این شهرستان نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۸درصدی همراه بوده است.

دادستان قائمشهر اضافه کرد: تعداد پرونده وارد شده در این سه ماه هم نسبت به مدت مشابه سال پیش ۵درصد افزایش دارد.

وى به اجرای احکام قضائی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در اجرای احکام قضایی در قائمشهر در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ با کاهش ۱۰درصدی همراه بوده و در سه ماه امسال نسبت مشابه سال پیش بیش از ۲۰درصد کاهش دارد.

عشقى به آمار زندانیان در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: زندان قائمشهر ۸۲۰ نفر زندانی دارد که  ۷۸۰ نفر آنها مرد و  ۴۰ نفر زن هستند.

دادستان قائمشهر ادامه داد: زندان شهرستان قائمشهر، شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالى را تحت پوشش قرار می دهد که سهم قائمشهر ٥٧٧نفر، جویبار ١٠٧نفر، سوادکوه 74 نفر، سوادکوه شمالى   23 نفر و سیمرغ ٤٠نفر می باشد.

به گفته وی سرقت با رتبه اول بیشترین پرونده های قائمشهر را شامل می شود و محکوم مالی و مواد مخدر به ترتیب در رده بعدی قرار دارد.

دادستان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه امسال برخورد با اراذل و اوباش در دستور کار است ادامه داد: متاسفانه در این شهرستان با ورودى بیش از حد نزاع و درگیری مواجه هستیم.

به گفته عشقی تعطیلی کارخانجات و بیکاری مهم ترین عامل اصلی نزاع و درگیری در این شهرستان شده است.

وى با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک تن موادمخدر کشف شد و همچنین در سه ماه نخست امسال ۲۰۰  کیلوگرم مواد مخدر کشف شد گفت: در سال گذشته ۷۰  هزار لیتر مشروبات الکی کشف شد که در سه ماه نخست امسال  این کشفیات به ۱۰هزار   لیتر  رسید.

دادستان شهرستان قائمشهر در پایان به ساخت نیمه کاره ساختمان جدید دادسرا اشاره کرد و گفت: ساختمان جدید دادسرا با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی کارگران در حال فعالیت می باشند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز