"شهردار پلدختر "در نشست با خبرنگاران:

توسعه فضای سبز یکی از برنامه های شهرداری پلدختر است/از پیشنهادات و انتقادات بسیار استقبال می کنیم/ ساماندهی جاده سلامت با ست های ورزشی

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۳:۵۵:۱۲
کد خبر: ۶۷۷۲۹۷
توسعه فضای سبز یکی از برنامه های شهرداری پلدختر است/از پیشنهادات و انتقادات بسیار استقبال  می کنیم/ ساماندهی جاده سلامت با ست های ورزشی
صمد چراغی پور گفت: سرانه فضای سبز پلدختر در حال حاضر 5/6متر است که در مقایسه با سرانه فضای سبز در سطح ملی 15متر است بسیار فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛چراغی پور در نشست با رسانه ها با تاکید برلزوم توسعه فضای سبز درشهر پلدختر اظهار کرد:شهرداری پلدختر 50سال قدمت دارد و در این سالها به طور میانگین سالی 10سانتی متر سرانه فضای سبز ایجاد شده است و اگر ما بخواهیم بر همین اساس حرکت کنید باید در پایان دوره چهار ساله شهرداری 40سانتی متر به سرانه فعلی فضای سبز پلدختر اضافه کنیم .

*لزوم توسعه فضای سبز پلدختر

وی  توسعه فضای سبز را یکی از برنامه های شهرداری پلدختر دانست وافزود: برنامه ما این است که دو برابر این میانگین در حوزه فضای سبز کار کنیم و با تکمیل پروژه پارک صخره ای و فضاهای سبز دیگر سطح شهر این میزان به 80سانتی متر در پایان دوره چهار ساله برسد.

چراغی پور تصریح کرد:  توجه به مبلمان شهری با ایجاد پیاده روها و راه اندازی سطح های ورزشی به همراه کاشت درختان متناسب با آب و هوای شهر در چندین نقطه از شهر که مستعد توسعه  است نیز یکی دیگر از برنامه های شهرداری است که با مشارکت جهادکشاورزی و منابع طبیعی این کار صورت خواهد گرفت.

 

*ضرورت مشارکت شهروندان پلدختری در مدیریت شهری

وی با تاکیدبرضرورت مشارکت شهروندان در حوزه مدیریت شهری گفت:  به دنبال مشارکت شهروندان در مدیریت بهینه شهری هستیم چون  مردم باید احساس کنند که مشارکت آنها در حوزه مدیریت شهری آینده ای خوب برای شهر رقم خواهد زد.

چراغی پور ادامه داد: ما اهتمام ویژه ای داریم با اقداماتی که انجام می دهیم اعتماد مردم را جلب کرده و مردم نیز با رضایت مندی از خدمات شهری در امر مدیریت شهری با دادن عوارض مشارکت کنند.

وی یادآورشد: انتظار من به عنوان شهردار پلدختر این است که همشهریان عزیز پلدختری ضمن همکاری و تعانمل با مجموعه شهری و شورای اسلامی شهر و پرداخت به موقع عوارض ما را در مسیر خدمات دهی مطلوب در حوزه شهری یاری دهند.

چراغی پور اضافه کرد: مدیریت شهری به دنبال این است که با تسریع در فرآبند اداری و تکریم ارباب رجوع ،چالاک سازی مجموعه شهرداری و بسیج امکانات و تجهیزات و منابع انسانی خود تمام توان را مصروف به خدمات رسانی بهینه به شهروندان پلدختری کند.

شهردار پلدختر افزود: شهرداری پلدختر را به 8میلیارد و 700میلیون تومان بدهی تحویل گرفته ام اما قطعا اگر همین الان مدیریت شهری را تحویل شخص دیگری بدهم بدهی را بر جای نمی گذارم و سعی و توان من به عنوان شهردار این است ضمن کاهش بدهی ها نوعی توازن را در این بخش ایجاد کنم.

*ساماندهی جاده سلامت با ست های ورزشی

به گفته چراغی پور ساماندهی جاده سلامت با یجاد فضای سبز مطلوب و ست های ورزشی و پیاده روسازی های ویژه برای پیاده روی سالمندان و علاقه مندان به پیاده روی با نورپردازی پل فلزی و ساماندهی پیاده روهای منتهی به این خیابان در دستور کار قرار می گیرد و این نوید را به مردم پلدختر می دهم تا قبل از ایام نوروز بخشی از این کارها انجام گیرد.

وی  با بیان اینکه جاده سلامت را قطعا” متفاوت خواهیم کرد ،گفت: منطقه کوی بسیجیان و سایت مسکن مهر خدمات خوب داده نشده مطالعه نکردن آن در گذشته به دلیل اینکه اتفاقی و یکباره به شهر اضافه شد به همین دلیل مشکلات سطحی آب و یا کانال ها وجود دارد کارشناسانی برای مطالعه آن و جمع آوری آب های سطحی به کار گرفته ایم.

 

وی عنوان کرد: بهسازی و آسفالت معابر سطح شهر ،ادامه بازسازی دیوار ساحلی ،تکمیل و ادامه پارک کوی بسیجیان ،خرید تاسیسات و تجهیزات شهرداری ،ادامه عملیات ساخت کانال کوی شهرداری و کانال غرب بیمارستان ،اجرای پایلوت مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر ،جدول گذاری منطقه بهداشت و کوی بسیجیان ،بازسازی کانال های هدایت آب های سطحی کوی بسیجیان و سایت مسکن مهر و خرید دویست سطل زباله از جمله برنامه های در دست اقدام شهرداری است.

*خرید خودرو برای تنظیف سطح شهر

چراغی پور  با اشاره به بهره برداری از پروژه های شهرداری پلدختر در دهه فجر  خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال ساختمان جدید آتش نشانی ،ترمیم و بهسازی میدان رهبری و آسفالت معابر و خیابان های سطح شهر با اعتباری بالغ بر۹۰۰میلیون تومان با حضورمدیرکل امور شهری استانداری لرستان و مسئولین شهرستان به بهره برداری رسید

وی اضافه کرد: خرید خودروهای سبک و سنگین جهت مکانیزه کردن تنظیف سطح شهر در قالب نهضت پاکیزگی ،اجرای طرح آب نما و نورپردازی پل فلزی شهدای هفتم تیز ،اجرا و ایجاد پارکینگ عمومی جهت کاهش ترافیک خیابان امام ،تجهیز و مبلمان شهری در خیابان سلامت ،بهسازی و ساماندهی ورودی شمالی شهر و اصلاح هندسی معابر منتهی به میدان امید نیز به عنوان اولویت های در دست اقدام شهرداری پلدختر به شمار می روند.

*تکمیل پارک صخره ایی از اولویت های ماست

شهردار پلدختر  با بیان اینکه یکی از اولویت های کاری شهرداری تکمیل پارک صخره ای پلدختر است ،گفت: پارک صخره ای باید به عنوان نمادی از شهر پلدختر در خاطر مسافرینی که از این پارک عبور می کنند و همچنین مردم شهر که از آن استفاده می کنند تبدیل شود و سعی من این است که این فضای سبز صخره ای را در ورودی شمالی شهر تکمیل کرده و به بهره برداری برسانم .

چراغی پور اظهار کرد: پارک صخره ای به دلیل نزدیکی به پل تاریخی و رودخانه جاری کشکان توسعه پیدا خواهد کرد و سال آینده به پارکی تبدیل خواهد شد که شهروندان و مسافران بتوانند استفاده خوبی بکنند و یک پارک آبرومند برای شهروندان عزیز خواهد بود

 

چراغی پور بیان کرد: 2000گل فصلی جهت کاشت در میادین و پارک های سطح شهر خریداری شده است همچنین  محوطه قطعه گلزار شهدا آسفالت شده و  در صدد هستیم زیرسازی های کوچه و یخابان های منطقه کوی بسیجیان را برای آسفالت  به پایان برسانیم .

 

*تقدیر از حمایت های شورای شهر

وی با تقدیر  از همدلی و حمایت های شورای شهر پلدختر ،ادامه داد: مجموعه شورای شهر مجموعه ای همدل و صادق هستند که در فضایی صمیمانه به دنبال موفقیت شهرداری هستند ضمن اینکه در اینجا لازم می دانم به طور ویژه از زحمات شهرداران سابق پلدختر در ادوار محتلف مخصوصا آقایان اکبری شهردار سابق و شرفی نصیری سرپرست شهرداری پلدختر تقدیر و تشکر کنم

چراغی پور با تاکید برنقش اصحاب رسانه در حوزه مدیریت شهری وبازوی کمکی شهرداری گفت: مااصحاب رسانه را به عنوان بازوان پرتلاش و موثری برای خدمات بهینه شهری می دانیم و از رسانه ها انتظار داریم موضوعات را به خوبی منعکس داده و با انتقاد و پیشنهادات خود ما را در مدیریت بهینه شهری یاری دهند.

وی بیان کرد: با مشارکت انجمن های دوستدار طبیعت و ان جی اوهای غیر دولتی در بحث درختکاری و گسترش آن در فصل درختکاری سعی خواهیم کرد نقاط سطح شهر را با کاشت درختان متناسب با آب و هوای شهر پوشش دهیم .

*استقبال از پیشنهادات وانتقادات

شهردارپلدختر  با بیان اینکه  از پیشنهادات و انتقادات بسیار استقبال  می کنیم ،اظهار کرد: معتقدیم  با این روش در مدیریت شهری،رسانه ها  کمک حال خوبی خواهید بود.

چراغی پور خاطر نشان کرد:  شهرهای کوچک زیر 50 هزار نفر قادر به تامین حقوق و اجرای پروژه ها نیستند، در گذشته دولت ها دست این شهر ها را گرفته و کمک می کردند اما دولت با تنگنا های مالی مواجه شده و این کمک ها کمتر و سطح انتظارات بالا رفته و این دلیل بسیاری از چالش ها شده است پلدختر هم نیز از این حیث مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: برنامه های ما سه دسته اند ، کوتاه مدت ، بلند مدت و میان مدیت اولین چیز منابع پایدار برای درآمد ایجاد کنید چون درآمد در شهرهای کوچک به دلیل مشکلات مردم مناسب نیست .

چراغی پور یادآورشد: سرانه درآمد شهرداری در کشور برای هر نفر 800 هزار ولی در لرستان 290 هزار است یعنی رتبه 30 کشور ، در بودجه سال 96 با سرانه 235 هزار تومان برنامه ها بسته شده که تا کنون درآمد و بودجه ای که کمک شده 120 هزار تومان محقق شده یعنی 50 درصد لذا ما آمده ایم بهره وری سازمانی را بالا ببریم و حداکثر بهره وری را داشته باشیم .

*ساماندهی کارخانه شن وماسه

وی افزود: کارخانه آسفالت و کارخانه شن و ماسه منابع درآمد خوبی است در بررسی اولیه متوجه مدیریت ضعیف آنها شدیم به طوری که به دلیل مشکلات فنی حتی شهرداری قبلا شن ، ماسه و آسفالت می خرید . 150 میلیون هزینه کردیم و این مشکل برطرف شد ما می توانیم ماهانه 150 تا 200 میلیون درآمد از این داشته باشیم ، 450 میلیون ماهانه برای حقوق پرسنل لازم داریم که حدود یک سوم آن درآمد این کارخانه هاست .

چراغی پور گفت : در گذشته فروش شن و ماسه به صورت متر مکعبی فروخته شده که این روش درستی نیست و یک بازکول 60 تنی خریدیم 35 میلیون که در کمتر از سه ماه هزینه آن در خواهد آمد ، امروزه با علم روز و تناژ می فروشیم ، تمام چرخه صدور پروانه را در یک اتاق قرار داده ایم تا مردم اذیت نشوند.

وی بیان  کرد: در بررسی جمع آوری زباله ماشین دهیاری سراب حمام اجاره شده بود که این زیبنده نیست باید یا ماشین می خریدیم یا سطل زباله را بیشتر می کردیم که 200 سطل زباله به شهر اضافه کردیم و 5 ماشین بزرگ تنظیف مکانیزه تهییه کرده ایم که به زودی اضافه خواهند شد یک میلیارد اعتبار برای خرید ماشین هاست و تا قبل از عید انقلابی در تنظیف شهر اتفاق می افتد که در سطح استان بی نظیر است

شهردار پلدختر تاکید کرد :3 میلیارد و 150 میلیون تومان پروژه ها مصوب شده از محل درآمد استانی که 26 درصد تخصیص داده شده با پیگیری های استاندار و مهندس آریایی مبلغ 14 میلیارد ریال به شهر پلدختر اختصاص داده شده که 940 میلیون برای دیوار ساحلی و 470 میلیون تومان برای اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی کوی بسیجیان لازم داریم.

صمد چراغی پور خاطر نشان کرد: 77 درصد معابر اصلی و فرعی آسفالت شده است 23 درصد خاکی یا شن ، 7100 متر کانال جمع آوری آب های سطحی که 4100 متر بهسازی و 3000 متر خاکی مانده است . همچنین حقوق و مزایای کارگران تا پایان آبان ماه پرداخت شده 600 میلیون به شرکت قبل بدهکاریم که آنها نیز بدهکار نیروهای کارگر هستند.

 خبر: رضا جودکی نژاد - عباس دارایی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز