بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده +زندگی و عکس های شخصی

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۸:۵۴:۳۰
کد خبر: ۹۴۸۸۵۹
بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده +زندگی و عکس های شخصی
با ما همراه باشید تا با بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده و عکس های شخصی و ماجرای فرزندان او بیشتر آشنا شوید .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیرعلی حاجی زاده متولد 9 اسفند 1340 در تهران، نظامی و سردار است و

از جنگ تحمیلی وارد سپاه پاسداران شده است و حالا یکی از سرداران موشکی و هوایی این نیرو می

باشد و همواره تاکید دارد صهیونیست ها در قواره جنگ با ما نیستند.

بیوگرافی سردار امیرعلی حاجی زاده کیست

او اصالتا پدر و مادرش اهل خرمدشت کرج می باشند و در سال 1359 وقتی 19 ساله بود با شروع جنگ راهی جبهه شد و بعنوان تک تیرانداز در عملیاتی چون والفجر 8، کربلای 4 و 5 تا آخر جنگ حضور داشته است. بعد از جنگ وارد بخش هوا و فضا سپاه شده و در بخش موشکی فعالیت کرد، از او بعنوان برجسته ترین شاگرد شهید حسن تهرانی مقدم نام برده می شود.

بیوگرافی سردار حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه کیست

بعد از سال ها فعالیت در مراکز حساس موشکی از سال 1385 به فرماندهی پدافند هوایی سپاه رسید تا اینکه سال 88 با حکم رهبری فرمانده هوافضای این نیرو شد.

سردار حاجی زاده سالهاست ازدواج کرده که ثمره آن 3 فرزند است.

به گفته خود سردار  یکی از پسرانش در 17 سالگی برای اینکه مدافع حرم شود آنقدر اصرار می کند که ایشان صرفا برای 15 روز اجازه حضور پسرش را در سوریه می دهد.

عکس های سردار حاجی زاده و قاسم سلیمانی

از جمله اقدامات بزرگ که در زمان فرماندهی ایشان انجام شده می تواند به عملیات لیله القدر در 28 خرداد 1396 در پاسخ به اقدام تروریسی داعش در حمله به مجلس عنوان کرد.

در این عملیات 6 موشک ذوالفقار و قیام به مقر فرماندهی داعش اصابت کرد.

در دومین عملیات چشمگیر 17 شهریور 97 پاسخ به اقدامات تروریستی ضد انقلاب در مریوان که به شهادت 11 نیروی سپاه انجام شد، بود که نیروهای هوا فضا با همکاری یگان پهبادی محل استقرار نیروهای تروریست کرد را با موشک مورد هدف قرار گرفت.

انهدام پهباد متجاوز گلوبال هاواک آمریکا در 30 خرداد 98 نیز از دیگر اقدام این رسته نظامی می باشد.

در 18 دی ماه 1398 سقوط یک هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام و انتشار فیلم هایی نشان دادن برخورد یک موشک عامل این حادثه بود.

بعد از گذشت سه روز در نهایت نیروهای مسلح با انتشار بیانه ای سقوط هواپیما را ناشی از خطای پدافند سپاه پاسداران عنوان کرد.

در این حادثه دردناک 176 مسافر که اغلب از چهره های علمی و موفق بودند کشته شدند، سردار حاجی زاده بعنوان فرمانده نیروهای هوا فضای سپاه با حضور در نشست خبری تمام مسئولیت این اقدام غیر عمد را پذیرفت.

Amir Ali Hajizadeh

اوایل دی ماه 1398 برخی رسانه های صهیونیستی خبر از شهادت این سردار در سوریه دادند که بعد از حضور ایشان در نماز جمعه، مشخص شد این خبر کذب است.

سردار حاجی‌ زاده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در قواره جنگ‌ با ایران نیست تاکید کرد : با این وجود توان بازدارندگی ما به ‌اندازه‌ ای است که قادریم پاسخی محکم و دندان شکن به هر متجاوزی بدهیم.

منبع:فتوکده

 

 

نظر شما