کتابخانه های تخصصی شهرداری اصفهان را بیشتر بشناسید

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۱:۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۴۰۸۰۸
کتابخانه های تخصصی شهرداری اصفهان را بیشتر بشناسید
کتابخانه های تخصصی شهرداری اصفهان از جمله کتابخانه های تخصصی هنر و اصفهان شناسی، حقوق،ادبیات، شیعه، ورزش و سلامت، بانوان، دیجیتال، گویا، خانواده و هفت مرکز تخصصی کودک به مناسبت هفته ‏کتاب و کتابخوانی معرفی می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، کتابخانه های تخصصی وابسته به سازمان فرهنگی ‏تفریحی شهرداری اصفهان شامل کتابخانه های تخصصی حقوق (میرداماد)، خانواده، کودک و نوجوان (اختصاصی کودک شماره یک و دو، ولایت، سراج، ابوالفرج، رودکی)، ‏هنر و اصفهان شناسی (شیخ بهایی)، ادبیات، گویا (فاطمه الزهرا (س))، شیعه (المهدی) ورزش و سلامت (ابرار) هستند که در ادامه به معرفی کوتاهی از آنها می پردازیم.‏

کتابخانه تخصصی ادبیات

این مرکز در سال 1383 در کنار مرکز آفرینش های ادبی قلمستان آغاز به فعالیت کرد. در زمان حاضر با بیش از 9000 جلد کتاب در زمینه شعر، داستان، نگارش و تئوری های ادبی و ... به صورت قفسه باز، در خدمت ادب دوستان و علاقه مندان به ادبیات ایران و جهان است.

این کتابخانه همچنین از مجلات تخصصی ادبیات و نشریات روزانه برخوردار است. سالن مطالعه این کتابخانه تخصصی نیز با ظرفیت 150 نفر صرفا ویژه آقایان می باشد.

خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی، باغ غدیر

تلفن: 32602740 - 32616030

کتابخانه تخصصی هنر و اصفهان شناسی

کتابخانه تخصصی هنر در سال 1394 با تجمیع دو کتابخانه هنر و اصفهان شناسی در مجموعه ای به نام شیخ بهایی تاسیس شد. منابع کتابخانه در دو نوع چاپی و دیجیتال ساماندهی شده است که بیش از 10000 جلد کتاب و حدود 5000 منبع دیجیتال در موضوعات مختلف هنری اعم از تاریخ، معماری، گرافیک، صنایع دستی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، موسیقی، سینما، نمایش و ... در خدمت دانشجویان، هنرجویان، اساتید و پژوهشگران شهر اصفهان می باشد.

استفاده از مخازن تخصصی به صورت قفسه باز، تالارها و میزهای پژوهش، کتابخانه دیجیتال هنر و اصفهان شناسی، مجلات تخصصی این حوزه و ... از امکانات دیگر این کتابخانه است.

خیابان استانداری، روبروی موزه هنرهای معاصر، جنب کلانتری 11

کتابخانه تخصصی شیعه

کتابخانه تخصصی شیعه و عمومی المهدی در سال 85 افتتاح گردید و در حال حاضر با بیش از 12000جلد کتاب در موضوعات مختلف اسلامی شامل کتاب های فقهی، کلامی، اعتقادی، اخلاقی، زندگی و سیره معصومین علیهم السلام و کتب متنوع اسلامی با زبان های فارسی، عربی، انگلیسی در خدمت علاقه مندان و پژوهشگران این حوزه است. هم چنین وجود کتب چاپ سنگی و نشریات تخصصی این کتابخانه را در زمره غنی ترین مرکز تخصصی برای پژوهش و تحقیق قرار داده است.

هم چنین در بخش عمومی با بیش از 18000 جلد کتاب در مباحث مختلف علمی توانسته است مجموعه ای پربار از کتاب های گوناگون را در دسترس شهروندان محترم قرار دهد. مخزن باز این کتابخانه و جستجوی منابع هم موضوع در کنار هم توسط خود فرد از دیگر امکانات ویژه این کتابخانه است.

خیابان مسجد سید، ابتدای خیابان طیب

تلفن: 32204025 – 32240555

کتابخانه دیجیتال

کتابخانه دیجیتال با هدف ارتقاء فرهنگ مطالعه و تحقیق بین شهروندان و پژوهشگران، برای دسترسی به منابع اطلاعاتی در هر زمان و مکان ایجاد شده است. این کتابخانه به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان کاربران، در دسترس قرار دادن منابع کمیاب، حفاظت از منابع آسیب پذیر، ایجاد ارتباط و همکاری بین جوامع دانشگاهی، پژوهشی و آموزشی؛ به مدیریت، گردآوری، سازماندهی، پردازش و اشاعه منابع دیجیتال اقدام کرده است.

شرایط استفاده از کتابخانه دیجیتال، مراجعه به پورتال کتابخانه مرکزی و تکمیل مراحل عضویت آن می باشد.

خیابان باغ گلدسته، ابتدای خیابان هشت بهشت

تلفن: 32239938 – 32203698

کتابخانه تخصصی کودک

کتابخانه های کودک مدیریت امور کتابخانه ها با هدف ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان و عادت به مطالعه ایجاد شده است. در زمان حاضر 7 کتابخانه کودک برای کودکان 3 تا 12 سال خدمات تخصصی به شهروندان ارائه می نماید.

فضاسازی شاد و کودکانه، گرد هم آوری کتب ویژه رده سنی کودک و مادر، کتب مرجع و نشریات تخصصی از ویژگی های این کتابخانه هاست.

برگزاری نشست های تخصصی با موضوع کودک و کتاب، کارگاه های شاهنامه خوانی، خلاقیت، ساخت کتاب، قصه گویی، بازی های فکری، مسابقات و ... از دیگر خدماتی است که در کتابخانه های تخصصی کودک ارائه می شود.

کودک (1) : خیابان بیدآبادی، کوچه اشتری، روبروی زورخانه علیقلی آقا

تلفن: 33355115 – 33355131

کودک (2) : خیابان پروین، پل سرهنگ، خیابان معراج، کوچه امامزاده

تلفن: 35801331

ابوالفرج: میدان لاله، پارک لاله

تلفن: 35553500

رودکی: خیابان سیمین، روبروی خیابان رودکی، بلوار باغ زیار، سمت چپ

تلفن: 37777713 – 37756814

سراج (تخصصی کودک و نوجوان): خیابان پروین، خیابان معراج، انتهای کوچه کلانتری 27

تلفن: 35816323

ولایت: خوراسگان، خیابان سلمان، کوچه شهید برکت

تلفن: 35215168 – 35241414

بانوان (بخش کودک): خیابان آل محمد، کوچه شهید واثقی، جنب مسجد الکعبه، داخل پارک فرشته

تلفن: 34583055 - 34583054

کتابخانه تخصصی حقوق

کتابخانه تخصصی حقوق و عمومی میرداماد در سال 1384 تاسیس شد و با بیش از 11000 جلد کتاب در زمینه های مختلف حقوقی از قبیل حقوق مدنی، کیفری، تجارت، بین الملل، جرائم و مجازات ها و نیز کتب فقهی در خدمت عموم مردم و جامعه حقوقی می باشد. مخاطبان و اعضای این کتابخانه می توانند علاوه بر کتاب از مجلات و لوح های فشرده آموزشی نیز بهره مند شوند. در حال حاضر بیش از 2000 نفر در این کتابخانه عضویت دارند.

کتابخانه تخصصی حقوق با هدف آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با قوانین حقوقی جلساتی را نیز به همت دانشجویان و اساتید حقوق برگزار کرده است که می توان به برگزاری جلسات متعدد دادگاه های مجازی و همایش ها و کنفرانس های حقوقی اشاره نمود.

کتابخانه عمومی میرداماد در زمان حاضر با دارا بودن حدود 60000 جلد کتاب، سه هزار عضو دارد.

چهارراه شیخ صدوق، ابتدای خیابان شهید نیکبخت، کتابخانه میرداماد (تخصصی حقوق)

تلفن: 36621100 – 36635140

کتابخانه تخصصی ورزشی و سلامت

کتابخانه ابرار (تخصصی ورزش و سلامت) با هدف ارتقاء سطح سلامت جسم و روان شهروندان در سال 1389 تاسیس شد. این کتابخانه دارای بیش از 6000 جلد کتاب در موضوعات علوم ورزشی و تربیت بدنی، رژیم درمانی، بهداشت و تغذیه، فنون آشنایی با رشته های گوناگون ورزشی و ... می باشد.

وجود نشریات تخصصی ورزش و سلامت، برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره برای علاقه مندان و دانشجویان، همکاری با کمیته سلامت و تعامل با آموزش و پرورش از دیگر فعالیت ها و خدمات این کتابخانه است. در حال حاضر این کتابخانه حدود 2500 نفر عضو دارد.

خیابان توحید، خیابان مهرداد شرقی، کتابخانه ابرار (تخصصی ورزشی و سلامت)

تلفن: 36266855

کتابخانه گویا

با توجه به نیازهای روز جامعه و لزوم دسترسی به کتب در قالب مکتوب و شنیداری برای عموم مردم، بخش گویای کتابخانه حضرت فاطمه زهرا (س) با بیش از 7000 عنوان کتاب صوتی با موضوعات متنوعی مانند رمان، فلسفه و الهیات، تاریخ، روانشناسی و ... در خدمت علاقه مندان می باشد. به دلیل اینکه فایل های صوتی با فرمت mp3 تهیه می شود، به همین دلیل بر روی انواع گوشی های همراه، تبلت ها، کامپیوترها و ... قابل استفاده است.

هم چنین اگر استعداد و علاقه به گویندگی در خود می بیند، در این زمینه نیز پذیرای همکاری داوطلبانه شما هستیم. کتاب هایی که شما ضبط می کنید در تامین منابع مطالعاتی خصوصا برای عزیزان نابینا بسیار راهگشا خواهد بود.

دسترسی ویژه به کتب تولید شده، سفارش ضبط کتب گویا و ارسال از طریق پست و ... از امکانات ویژه نابینایان کتابخانه می باشد.

همجواری کتابخانه عمومی فاطمه زهرا (س) با بیش از 11000 عنوان کتاب با موضوعات مختلف و به صورت قفسه باز از نکات برجسته دیگر این مرکز می باشد.

خیابان فروغی، جنب بانک صادرات، کتابخانه فاطمه زهرا (س)

تلفن: 33373136- 33357888

کتابخانه تخصصی خانواده

این کتابخانه در سال 1375 تاسیس شد و هم اکنون دارای 25000 جلد کتاب است که نزدیک به 5000 جلد آن تخصصی و در زمینه روانشناسی، خانواده، مشاوره، تربیت و ... می باشد.

از جمله مزیت های مهم این کتابخانه همجواری با فرهنگسرای خانواده است که بهره مندی از حضور ارزشمند مشاورین متخصص در این زمینه به منظور معرفی کتب جدید و تشویق علاقه مندان و شرکت کنندگان در همایش ها و کلاس های این فرهنگسرا را فراهم کرده است.

سالن مطالعه کتابخانه خانواده در روزهای فرد به استفاده بانوان و روزهای زوج به آقایان اختصاص دارد.

خیابان شهید مفتح، جنب ورزشگاه پیروزی، کتابخانه شهید منتظری (تخصصی خانواده)

تلفن: 32304055 – 32304030

کتابخانه تخصصی بانوان

کتابخانه اختصاصی بانوان در سال 1392 تاسیس شده و شامل دو بخش بانوان و کودکان است.

بخش بانوان این کتابخانه نزدیک به 5000 جلد کتاب دارد. تشکیل کانون بانوان، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بانوان، کتاب درمانی، کانون مطالعه و .... از برنامه ها و امکانات این کتابخانه می باشد. این بخش از کتابخانه حدود یکهزار عضو دارد. اعضی کتابخانه اختصاصی بانوان می توانند همه روزه از سالن مطالعه این مرکز و کتب کمک آموزشی موجود استفاده کنند.

بخش کودک نیز با 400 عضو، در حدود 2000 جلد کتاب ویژه کودکان دارد. اتاق بازی های فکری، اتاق قصه گویی، کارگاه های آموزشی خلاقیت، شاهنامه خوانی و ... از امکانات این بخش از کتابخانه اختصاصی بانوان می باشد.

خیابان آل محمد، کوچه شهید واثقی، جنب مسجدالکعبه، داخل پارک فرشته، کتابخانه بانوان (تخصصی بانوان)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز