آموزش هایی که باید قبل از ثبت نام و ورود به فارکس یاد بگیریم

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ۱۱:۳۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۴۶۴۴
آموزش هایی که باید قبل از ثبت نام و ورود به فارکس یاد بگیریم

قبل از ثبت نام و ورود به فارکس نکات بسیار مهم و ظریفی وجود دارد که هر شخصی که قرار است به عنوان یک تریدر فعالیت کند باید آنها را رعایت کند. از شناخت کلی بازار گرفته تا نحوه ثبت نام در یک بروکر مناسب. ما در این مطلب قصد داریم تا کلیه نکات مهم درباره ثبت نام در فارکس را به شما آموزش دهیم.

تعریف فارکس به زبان ساده

فارکس در واقع بزرگترین بازار غیر متمرکز درجهان است که به صورت 24 ساعته و 5 روز در هفته معامله‌گران بزرگ و کوچک دنیا به خرید و فروش جفت ارزهای مختلف در آن می‌پردازند. حجم بالای نقدینگی، اصول و قوانین صحیح، نبود صف فروش و خرید، 24 ساعته بودن، تنوع نمادهای معاملاتی و معاملات دوطرفه از جمله جذابیت‌های مهم این بازار است که این حجم از معاملگران حقیقی و حقوقی را به سمت خود کشانده و توانسه است روزانه 6.5 تریلیون دلار، حجم معاملاتی را در خود ثبت کند. شما هم امروزه می توانید خیلی سریع و آسان وارد بازار فارکس شوید. به شرطی که نکات مهم درباره ورود به فارکس و ثبت نام در فارکس را به خوبی بدانید.

ثبت نام در فارکس چگونه است؟

فاصله شما با ثبت نام در فارکس بسیار کوتاه است. با یک سرچ می‌توانید یک کارگزاری معتبر برای ثبت نام در فارکس پیدا کنید. پس بهتر است اینگونه بگوییم که ثبت نام و ورود به فارکس از انتخاب کارگزاری شروع می‌شود.

02

ثبت نام در یک کارگزاری یا بروکر است. بروکرهای قانونی، پل اتصال بین شما و بازار هستند و معاملات شما را به صورت آنی به بازار منتقل می‌کنند. شاید همین چند جمله کافی باشد تا بفمید که چقدر انتخاب یک کارگزاری مهم است. در این بین نکات مهم برای کاربران ایرانی این است که با وجود تحریم ها و مشکلاتی که وجود دارد، چطور به صورت امن این کار را انجام دهند. برای اطلاع از ترفندهای ثبت نام میتوانید مقاله آموزش ثبت نام در فارکس دلتا کالج را مطالعه کنید.

شما به عنوان یک تریدر ایرانی، باید در بروکری ثبت نام کنید که این ویژگی هارا داشته باشد:

  • رگوله بودن بروکر
  • پشتیبانی فارسی زبان
  • پشتیبانی خوب و دائمی
  • امکان واریز و برداشت ریالی

بسته به بروکری که در آن ثبت‌نام می‌کنید، ارائه مدارک متفاوت است. اما عموما، شما در ابتدای ثبت‌نام نیازی به ارائه مدارک ندارید. شما باید فقط یک ایمیل و شماره تلفن معتبر که به آن دسترسی داشته باشید را به همراه سایر مشخصات هویتی از جمله نام، نام خانوادگی خود را به همراه یک نام کاربری و رمز عبور، وارد نمایید تا به کابین شخصی خود در آن بروکر دسترسی پیدا کنید. معمولا در زمان فعالیت با حساب دمو در کارگزاری‌ها، نیاز نیست که مدارک احراز هویت را آپلود کنید. اما هرزمان که شما، شروع به کارکردن با حساب ریل می‌کنید، برای واریز و برداشت، باید احتمالا یکی از مدارک هویتی خود را مانند کارت ملی،یا پاسپورت را در سایت آپلود کنید تا هویت شما تایید شود.

ورود به سایت فارکس در ایران

ورود به بازارفارکس بعد از ثبت نام در یک بروکر معتبر خیلی سریع اتفاق می‌افتد. حتما شما به دنبال آن هستید تا بدانید نحوه ورود به بازار فارکس در ایران چگونه است. شما در یک بروکر معتبر، مانند دلتا اف ایکس ثبت نام می‌کنید و ظرف چند دقیقه، می‌توانید حساب معاملاتی خود اعم از آزمایشی یا اصلی را ایجاد کرده و واردبازار فارکس شوید. این از جذابیت های تکنولوژی است.

03

اما صبر کنید! اگر شما بدون آموزش دیدن بخواهید این کار را انجام دهید، با همین سرعت نیز از بازار خارج خواهید شد. نمی‌توان گفت که فارکس بازار پیچیده‌ای است اما،به دلیل وجود پول فراوان، افراد زیادی وسوسه می‌شوند تا یک شبه بخواهند در این بازار ثروتمند شوند. این دلیل از دست دادن سرمایه بیشتر افرادی است که وارد بازار فارکس می‌شوند. پس قدم اول برای ورود به بازار فارکس، آموزش است.

مثل هرکار دیگری، همانطور که شما یک شبه نمی‌توانید مهندس،معما، پزشک و .... بشوید. یک شبه هم معامله‌گر حرفه‌ای نخواهید شد. پس ریسک نکنید ابتدا به منابع آموزشی رجوع کنید. در بازار به روش‌های مختلفی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، سنتیمنتال و ... می‌توان به تجزیه و تحلیل بازار پرداخت. بخش آموزش دلتا اف ایکس مقالات فوق العاده مفید آموزشی در اختیار شما قرارخواهد داد تا شما بتوانید با استفاده از آنها، سطح دانش خود را تا حد ممکن، قبل از ورود به بازار فارکس بالا ببرید.

با استناد به مقاله نحوه ورود به بازار فاکس در سایت دلتا کالج میتوان مراحل ورود به بازار فارکس را بصورت زیر دسته بندی نمود. حتی میتوانید تمامی مراحل را در این سایت بصورت حرفه ای آموزش ببینید.

  • آموزش
  • پیدا کردن بروکر مناسب
  • معامله به روش آزمایشی یا دمو
  • معامله روی حساب واقعی

انواع حسابهای معاملاتی در فارکس

بعد از اینکه بروکر خوب را پیدا کردید و ثبت نام شما درون بروکر تایید شد. حالا باید در کابین شخصی خود یک حساب معاملاتی را ناتخاب کنید. بروکرهای حسابهای متنوعی را با ویژگی های خاص ارائه می دهند به همین دلیل انتخاب یک حساب درست براساس نوع استراتژی معاملاتی که دارید بسیار مهم است. برای راهنمایی بیشتر شما، انواع مختلف حساب معاملاتی را در ادامه برای شما معرفی کرده ایم:

حساب معاملاتی STANDARD

حساب معاملاتی استاندارد، بیشتر برای معامله‌گران تقریبا تازه کاری است که می‌خواهند به نماد‌های معاملاتی فراوانی دسترسی داشته باشند. اسپرد این حساب مناسب و شناور است.

حساب معاملاتی NANO

اگر سرمایه بسیار کمی دارید یا می‌خواهید سرمایه خیلی کمی در شروع وارد بازار کنید پیشنهاد می‌کنیم، یک حساب نانو ایجاد کنید. شما حتی می‌توانید این حساب را با 1 دلار نیز شارژ کنید.

حساب معاملاتی ECN

معمولا بیشتر افراد حرفه‌ای از جمله اسکالپرها، به دلیل سرعت بالا و اسپردهای پایین سعی می‌کنند از حساب‌های ECN که مستقیم شمارا به سایر معامله‌گران متصل می‌کند، استفاده کنند.

حساب معاملاتی FIX ESPRED

حساب معاملاتی فیکس اسپرد مورد علاقه معامه‌گران سویئنگ و لانگ تریدرهاست که می‌خواهند یک اسپرد ثابت را در معاملات نیم روزی یا بلند مدت‌تر خود تجربه کنند.

پس از انتخاب حساب معاملاتی، سیستم به شما یک یوزرنیم، پسورد و آدرس سرور می‌دهد که باید آن را در متاتریدر یا سی تریدرتان وارد کنید تا بتوانید به بازار متصل شوید. اگر فعلا می‌خواهید از حساب دمو استفاده کنید و نیاز دارید اطلاعات بیشتری درباره نحوه باز کردن حساب‌های معاملاتی داشته باشید،

نتیجه گیری

پس در مطلب بالا یادگرفتیم که ثبت نام در فارکس و ورود به فارکس چگونه است. اگر بخواهیم بر آنها مروری داشته باشیم باید بگوییم شما ابتدا باید یک بروکر مناسب را پیدا کنید. در بروکر ثبت نام کرده و مدارک خود را برای وریفای شدن بارگزاری کنید. پس از تایید میتوانید از روش‌هایی که بروکر به شما معرفی می‌کند. پول خود را در حساب خودتان درون کارگزاری واریز کنید.

سپس، یکی از انواع حساب های معاملاتی که در پاراگراف آخر گفته شد را انتخاب کرده و یک حساب ریل ایجاد می‌کنید. بعد از با دانلود رایگان متاتریدر یا سی تریدر از سایت، و یوزرنیم و پسوردی که دریافت میکنید. میتوانید به بازار متصل شوید و معامله کنید. توصیه ما این است که قبل از انجام معاملات واقعی ابتدا کمی در دمو، آموزشهایی که دیده اید را تست کنید و سپس با اعتماد به نفس بالاتری وارد معامله کردن واقعی شوید.

 

نظر شما
نظرات
رضایی نژاد
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
0
واقعا خیلی عالی بود. ممنونم از شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز