«حکایت دل» با استاد ژاله آموزگار/ «آموزگار سخن در اساطیر ایران» در حکایت دل

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۳۳۱
«حکایت دل» با استاد ژاله آموزگار/ «آموزگار سخن در اساطیر ایران» در حکایت دل
«حکایت دل» این هفته به معرفی استاد ژاله آموزگار اختصاص یافته است.

به گزارش رنا، مستند پرتره«آموزگار سخن در اساطیر ایران» عنوان قسمتی دیگر از مجموعه ی حکایت دل است که به معرفی و زندگی استاد ژاله آموزگار پرداخته است.

ژاله آموزگار پژوهشگر ایرانی فرهنگ و زبان‌های باستانی است. او دکتری زبان‌های باستانی (به‌طور دقیق‌تر، زبان‌های ایرانی و ادبیات مزدیسنی) از دانشگاه سوربن دارد و بیش از ۳۰ سال در دانشگاه تهران تدریس کرده‌است. از جمله آثار تألیفی او می‌توان به «تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام»، «زبان پهلوی، ادبیات و دستور آن» و«تاریخ اساطیری ایران» اشاره کرد.

همچنین کتاب‌هایی همچون «نمونه‌های نخستین انسان و نخستین شهریار» اثر آرتور کریستن‌سن، «شناخت اساطیر ایران» نوشته جان هینلز و «ارداویراف‌نامه» ویرایش فیلیپ ژینیو از آثار ترجمه‌ای این استاد کهنه‌کار دانشگاه تهران است.

آموزگار، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است و از سال ۱۳۴۹ تا امروز به مدت ۴۶ سال است که به تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مشغول است و بسیاری از استادان رشته‌های گوناگون این دانشکده، از شاگردان او بوده‌اند.

  «حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه ها، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز