قضاوتم نکنید! فضولی ممنوع !

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۴:۴۹
کد خبر: ۲۸۶۴۷۷
این اعتقاد من است به کسی مربوط نیست،حق ندارید مرا به انتقاد بگیرید . این طرز لباس پوشیدن مورد قبول من است به کسی مربوط نیست ، حق ندارید مرا به انتقاد بگیرید. این روش زندگی من است به کسی مربوط نیست ، حق ندارید مرا به انتقاد بگیرید. این نوشتار من است به کسی مربوط نیست ، چه می نویسم ،حق ندارید آن را به انتقاد بگیرید.... این حق ندارید ها در حالی از سوی هنرمندان سرشناس و بعضا بزرگ کشور هر روزه در حال گفتن است بر تعداد گویندگانشان افزوده هم می شود که اعتقاداتشان ، نوع لباس پوشیدنشان ، روش زندگیشان ، نوشتارهایشان را در معرض عموم می گذارند، آنهم در فضاهای مجازی ، بعد هرروز تاکید می کنند:« این من هستم به شما مربوط نیست که چه هستم ، نقدم نکنید ،قضاوتم نکنید...»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ،در پی هر روز تکراری شنیدن این جمله :«من همین هستم که هستم ، قضاوتم نکنید»از سوی هنرمندان ما این نوشته شکل گرفت و البته با تاکید بر اینکه :«باشد عزیز هنرمند ،قبول که شما هرچه هستی برای خود هستی ، اصلا به ما چه که تو چه می پوشی ، چه اعتقادی داری ، چگونه زندگی می کنی ، چه می نویسی ، کجا می روی ، .... ولی واقعا خودتان هم دلتان می خواهد که کسی شما را نبیند؟ به واقع در حاشیه زندگی می کنید و دوست دارید در حاشیه بمانید کسی هم توجه ای به شما نداشته باشد؟» این نوشتار را اینچنین ادامه می دهیم .

باور کنید عزیزان محترم ،نمی شود، صفحه مجازی درست کنید ، نگران تعداد عضو هایتان هم باشید که از دیگر هنرمند کمتر نباشد و بعد به این همه عضو هایتان با هزار و یک روش بگویید :«صفحه ام را دنبال کن ،مرا ببین، یادت نرود هرروز هم متوجه باشی  ، ولی به تو ربطی ندارد چه می گویم ، چه می پوشم ، اعتقادم چیست ...» در هیچ کجای دنیا سلبریتی ها در حاشیه ها نیستند و نمی توانند بمانند ، هر حرکتی آنها به قضاوت مردم گذاشته می شود .

این اصل است که هر کسی هر شکل که می خواهد می تواند زندگی کند ، ولی این اصل در شرایطی است که زندگی خود را به معرض تماشا نگذارد ، شما نمی توانید به این تصور برسید که اعتقادات خود را بنویسید بعد انتظار داشته باشید مردمی که خودتان مشتاق عضو شدنشان در صفحاتتان هستید هیچ نگویند و فقط لایک کنند! نمی شود انتظار داشته باشید تصویر خصوصی ترین فضای زندگیتان مثل درگیری با همسرتان را در فضاهای مجازی منتشر کنید ،آن زمان بخواهید همه همراه شما شوند ولی در پس آن عکسی با دنیای متفاوت از آنچه تاکنون از شخصیت و اعتقاد خود ارائه کرده اید در فضای مجازی منتشر کنید و بگویید مرا نقد نکنید، این چه مرز بندی است !

درست! این صحبت درست که چهره یک هنرمند در شرایط گریم های متفاوت ، گونه به گونه می شود و در کارآکتر های مختلف جای می گیرد ، ما این اصل را می دانیم و به آن احترام می گذاریم ولی وقتی تصویری که منتشر می شود کاملا نمایی که از اعتقادات شما را که تاکنون تاکید بر آن هم داشته اید متحول نشان می دهد نباید انتظار سکوت داشته باشید و انگشت به سوی مردم بگیرید و بگویید :«بدان و آگاه باش  این چهره پردازی است من نیستم ! »اینجا مردم را دچار دوگانگی کرده اید ، مردم منظورمان منتقدان سینمایی نیست ، مردم عادی است ، شما آنها را به چالش فکری کشیده اید .دوگانگی از شخصیت خود به آنها ارائه کرده اید .

قبول چهره پردازی است ،ولی آیا دراین چهره پردازی مثلا کلاه گیس بر سر دارید،؟ آنجاست که مردم به سخن می آیند وگرنه این نوع گریم و پوشش خیلی هم  عادی ست ولی نه برای شما که تاکنون تاکید بر نوعی دیگر از پوشش در ارائه تفکر خود به مردم داشته اید و این می شود که به راحتی نمی توانید به جمعی از منتقدان مردمی که به نماد اعتقادی شما وابسته هستند، بگویید:« این تارهایی که بر سر من می بینید اینجا گذر از اعتقادم نیست ...» باز تاکید که به ما ربطی ندارد که چه حجابی را انتخاب می کنید ، چادر ، روسری ، انسان بودن مهم است و صداقت در کردار... حرف ما این است هرچه می خواهی باش عزیز هنرمند ما ، فقط بدان که سلبریتی کشور هستی نه یک فرد عادی که هر کاری کنی شاید دیده نشود ، که دیده می شود ،و موجی از حرف ها را همراه می آورد یا از حرف ها گذر کن و نشنو و کار خود راادامه بده  یا اگر ناگهانی تغییر می کنی نگو چهره پردازی است ، تار مو ، تار مو ست ...به افکار مردم همراه با اعتقاداتی که از آن تاکنون گفته ای باید احترام بگذاری وگرنه حرف می زنند و بشنو و تاکید بر «قضاوتم نکنید» نداشته باش.

حال این جدید ترین نظر از سوی یک هنرمند بود و تاکید بر قضاوت نکردنش از سوی خودش ،حال کمی عقب تر در تاریخ برویم به هنرمند دیگری اشاره کنیم ،آنکه در فضای مجازی گفت این نظر من نسبت به هنرمند فوت شده است شما حق ندارید به نظر من حمله کنید ، باید گفت اگر نظر شخصی شماست در جمع شخصی خودتان بیان کنید نه در حجم دنیای جهانی مجازی و بعد انتظار داشته باشید موجی که غمزده یک فوت است به شما هیچ نگوید، مردم نظر می دهند ،وقتی نظرتان را در معرض نگاهشان قرار می دهید .

یا آن هنرمندی که فردی در مورد نظری که در فضای مجازی منتشر کرده بود او را به طوفان نقد بسته بود ،حال شاید ناحق ونادرست ولی نظری که در فضای مجازی هنرمند اعلام کرده بود و عملکردی که متناقض از زندگیش بود را از خود معرفی کرده بود به نقد بسته بود و هنرمند آنقدر ناراحت شد که کار را آنچنان کش دار در دنیای رسانه های مجازی و غیر مجازی ادامه داد  که به دادگاه کشیده شد .

در پایان این نکته که ما کاری به اینکه چگونه زندگی می کنید نداریم ، پوشش شما مربوط به انتخاب شماست ، نظرهایتان محترم ولی مگر شما سلبریتی نیستید؟ این سخن به قضاوتم نکنید را می تواتند کسی بگوید که چهره نیست ، اصلا مگر می شود به عنوان سلبریتی  حرفی در فضای مجازی بگویی ، عملکردی از خود نشان دهی ، دنیای اعتقادی خود را ناگهان متغییر نشان دهی و بعد بگویی : قضاوتم نکنید!!

خودتان باشید هنرمندان عزیز ، قول که اگر خودتان باشید مردم باورتان می کنند و اصلا به سراغ حاشیه سازی برایتان نمی روند...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز