در گزارشی صورت گرفت؛

تمجید رسانه مطرح خارجی از رزمی‌کار ایرانی

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۰۹:۵۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۷۰۸۳
تمجید رسانه مطرح خارجی از رزمی‌کار ایرانی
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به موفقیت‌های متعدد رزمی کار ایرانی از او به عنوان ورزشکار شاخصی یاد کرد.

به گزارش برنا، خبرگزاری بلومبرگ اخیرا در گزارشی با اشاره به موفقیت‌های متعدد محمدرضا گودری رزمی کار ایرانی ساکن تایلند، از او به عنوان ورزشکار شاخصی یاد کرده که توانسته در سه رشته کاراته آزاد، جوجیتسو و موی تای صاحب عناوین جهانی شود.

این رسانه مطرح خارجی در گزارش خود آورده است: محمدرضا گودری ملقب به یوزپلنگ پارسی، متولد ۱۴ دسامبر ۱۹۸۸ در تهران و در یک خانواده اصیل است. به علت بیش فعالی در دوران کودکی  پدرش او را به همراه خود به تمرین جودو برد. ۲۴ ژوئن ۱۹۹۵ اولین روز حضورش در دوجو، روزی فراموش نشدنی که پنجره دنیای هنرهای رزمی را برایش گشود. وقتی از او می‌پرسیم: "از آن روز چه چیزی را به یاد دارید؟" در پاسخ می گوید: "چیز زیادی به خاطر ندارم، فقط می دانم اصلا فکرش را هم نمی کردم که پس از گذشت ۲۵ سال از آن روز، همچنان انگیزه تمرین و مبارزه داشته باشم."

در ادامه این گزارش آمده است: مدت زیادی نگذشت که توسط یکی از دوستانش با کونگ فو آشنا شد. به گفته او تمرینات استقامتی جسمی و روحی باعث شده بود تا برای نخستین بار خود ساختگی را تجربه کند؛ اما این همه چیز نبود. او نیاز به مبارزه داشت. فرصتی که بتواند توانایی های خود را به نمایش بگذارد. بدین ترتیب به تحقیق درباره هنرهای رزمی پرداخت و در نهایت کاراته را یافت. سالها تمرین در کنار استاد حمید سلطانی، از نوابغ کاراته ایران و جهان نوید پرواز در ارتفاع زیاد را به او داد. تمرینات سخت روزانه و بدون تعطیلی از او جوانی ساخت که سالها بعد رکورد ۲۹۹ مبارزه حرفه ای در کاراته را رقم زد.

بلومبرگ سپس با اشاره به عناوین کسب شده توسط گودری در زمان حضورش در ایران نوشت: دیگر برایش قله ای فتح نکردنی در ایران نبود. سالها عضویت در تیم ملی، قهرمانی در سوپر لیگ کاراته و حدود ۲۰ عنوان قهرمانی کشور ارمغان سالهای حضورش در ایران بود. سرانجام هم زمان با مهاجرت استادش به آلمان تصمیم گرفت برای دنبال کردن رویاهایش به تایلند سفر کند. ۶ سال زندگی در تایلند برایش قهرمانی در مسابقات جهانی کاراته ژاپن و تایلند، قهرمانی در مبارزات حرفه ای موی تای تایلند و قهرمانی در مسابقات مسترشیپ (المپیک هنرهای رزمی) کره جنوبی را پدید آورد.

او دیگر آن کسی که در سن ۷ سالگی پا به باشگاه جودو گذاشته بود، نبود. اکنون صحبت از جوانی با کوله باری از سابقه است که هنوز احساس می کند پتانسیل کافی برای پیشرفت دارد. با محبوبیت ورزشهای رزمی ترکیبی (MMA)  و روی آوردن قهرمانان برجسته به آن، هدف بعدی خود را تمرین در جوجیتسو که تنها ضعف او برای حضور در شش ضلعی بود، قرار داد. با تمرین زیر نظر پروفسور سلسو رولیم جونیور و پروفسور دی آلنزیو جکسون از قهرمانان برجسته جوجیتسو و MMA ، با سرعتی بی نظیر و یکی پس از دیگری موانع پیشرفت را کنار زد و با قهرمانی در مسابقات معتبر بین اامللی همچون "سیام کاپ بی جی جی" و "کوپا دی بانکوک" توانست توانایی های خود را برای اخذ کمربند آبی جوجیتسو و حضورش در شش ضلعی رویا ها ثابت کند.

در پایان این گزارش آمده است: رضا گودری هم اکنون در انتظار مبارزه MMA هست تا برای آخرین بار خودش را به دنیای ورزشهای رزمی ثابت کند. او دارنده کمربند مشکی دان ۴ کاراته، کمربند آبی جوجیتسو، ۲۹۹ مبارزه کاراته با ۲۵۳ برد، ۸ مبارزه حرفه ای موی تای و ۲۰ مبارزه بین المللی جوجیتسو است.

وی در این مورد او می گوید: "من همیشه تشنه مبارزه هستم و هرگز از تمرین و مسابقه خسته نخواهم شد. ورزش های رزمی روحم را صیقل می دهد و وجودم را جلا می بخشد. ورزشهای رزمی سالهاست که مسیر زندگی ام را تغییر داده است. در یک کلام ورزشهای رزمی برای من همه چیز است"

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز