افتتاح مجتمع آبرسانی روستاهای قیز قلعه و یاریم قیه

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۲:۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۵۶۲۵
افتتاح مجتمع آبرسانی روستاهای قیز قلعه و یاریم قیه
آیین افتتاح مجتمع آبرسانی روستاهای قیز قلعه و یاریم قیه با حضور نماینده مردم شهرستانهای خوی و فیرورق در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار خوی و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،در ابتدای این مراسم یداله سلطانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک دهه فجر به تشریح پروژه پرداخت . وی خاطر نشان کرد : پروژه تامین آب شرب مجتمع روستاهای قزقعله و یاریم قیه در دو فاز و با اعتبار 17 میلیارد و 777 میلیون ریال آغاز گردید.

سلطانی ادامه داد :عملیات اجرائی فاز اول از سال 90 آغاز و سال 91 به اتمام رسید .در این فاز اجرای شبکه توزیع آب بطول 13 کیلومتر اجرای خط انتقال آب به طول 500 متر ، استاندارد سازی انشعابات آب به تعداد 300 فقره و بهسازی مخزن ذخیره 200 متر مکعبی با اعتبار 7 میلیارد و 29 میلیون ریال انجام گرفت .

وی اظهار داشت : عملیات اجرائی فاز دوم از سال 96 شروع و سال 99 به اتمام رسید اعتبار مصوب این فاز 4 میلیارد و 911 میلیون ریال که حفر یک حلقه چاه ، احداث ایستگاه سرچاهی با کانکس 1 باب ، نیرو رسانی 1 کیلومتر ،اجرای خط انتقال آب 5/3 کیلومتر از مهمترین عملیات این فاز بود.

مدیر عامل شرکت گفت : همچنین از سوی بنیاد علوی مبلغ 5 میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح این پروژه تخصیص یافت 

سلطانی با اشاره به اجرای این پروژه و ایجاد زیر ساختهای مناسب در روستاها بویژه روستاهای فوق الذکر افزود : به دلیل نزدیک بودن این روستاها به مرکز شهرستان می تواند به بازگشت روستائیان از شهر تاثیر گذار باشد.

در ادامه این برنامه نجف زاده نماینده شهرستانهای خوی و چایپاره در سخنانی ضمن تبریکه دهه فجر از تمامی عوامل اجرائی که در ساخت و اجرای این پروژه سیهم بودند تقدیر و تشکر کرد . وی با اشاره برخوداری 66 درصد از مشترکین شهر خوی از شبکه فاضلاب این مقدار را برای شهر خوی کافی ندانست و افزود : با پیگیریهای انجام شده از طریق ماده 56 و ماده 23 اعتباراتی برای حوزه آب و فاضلاب شهرستان اخذ شده و بزودی تخصیص خواهد یافت .

وی یکی از شاخصهای توسعه یافتگی جوامع را توسعه یافتگی روستاها عنوان کرد و افزود : برای پیشرفت کشور باید میزان توسعه یافتگی روستاها افزایش یابد.

در پایان مجتمع آب رسانی روستاهای قیز قلعه و یاریم قیه افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز