اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۹:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۹۴۶۰
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

 

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

 

معاونت توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت کار مطرح کرد:

لزوم اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در اشتغال آسیب‌دیدگان اعتیاد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اعتیاد تأکید کرد و گفت: باید از اقدمات جزیره ای و پراکنده اجتناب کرد.

محسن هاشمی در مراسم اهدای ماشین آلات به استان‌های سیستان وبلوچستان وکهگیلویه وبویراحمد:

شهید بهشتی سمبل عقلانیت، سعه صدر و دنیا دیدگی بود/ حل مشکلات و موانع زندگی مردم در گرو نگاه واقع گرایانه است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نباید کشوری با منابع و موقعیت ویژه ای نظیر ایران، اینگونه در سطح شهرها و استانها با کمبود امکانات و تجهیزات اولیه ای نظیر ماشین آلات خدمات شهری، مواجه باشد گفت: اگر نگاه واقع گرایانه و عملگرایانه را در سطح مدیریت کشور بکار ببندیم، می توان از فرصتها و منابع استفاده بیشتری کرد و با بازکردن گره های موجود در سیاست خارجی و مدیریت داخلی، بسیاری از مشکلات وموانع در زندگی مردم را برطرف کرد.

مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

ارائه خدمات بهزیستی به معلولان ناشی از حوادث/ شناسایی افراد ضایعه نخایی نیازمند همکاری دستگاه هاست

محمدرضا شهبازی گفت: افرادی که در اثر تصادفات دچار معلولیت می شوند می توانند برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه کنند و متقاضی باشند اما در حال حاضر سیستم ارجاعی برای معرفی افراد دارای معلولیت وجود ندارد.

مدیرعامل خانه «میتا»:

جابجایی برای بچه‌های اوتیسم یعنی نابودی/ نیاز به یک خانه ویلایی و حیاط‌دار داریم/ تمرکز «میتا» بر مهارت آموزی به کودکان اوتیسم است +فیلم

کیاندخت صالحی، مدیرعامل خانه میتا که خودش مادر یک فرزند اوتیسم است در مقابل دوربین خبرگزاری برنا نشست و از سختی‌هایی که در تمام این سال‌ها متحمل شده، علائم و نشانه‌های اوتیسم، راه درمان و پیشگیری از آن و همچنین علت تعطیلی خانه میتا گفت و از مسئولان خواست به دلیل بهم ریختگی‌های ناشی از خانه نشینی بچه‌ها، کمک کنند «میتا» تعطیل نشود.

علیرضا رییسی خبر داد:

واکسینه شدن تمام گروه‌های بیش از ۵۰ سال عشایر تا پایان مردادماه/ جذب ۹۲ بهورز جدید در مناطق عشایر نشین

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خدمت رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست و در گذشته همکاران من به صورت حضوری به این مناطق خدمات ارایه می‌دادند اما، خانه بهداشت سیار می‌توان خدمت جدیدی به آنها باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد:

هیچ فردی نباید در جمهوری اسلامی به دلیل نداشتن پول از احقاق حقوق خود باز بماند/ برنامه کمیته امداد برای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور

معاون امور حقوقی کمیته امداد گفت: رویکرد جدید در کمیته امداد در حال اجرا است و آن این است در برنامه پنج ساله توسعه هفتم کشور اثر گذار باشیم و نگذاریم در مجموعه کلان کشور قوانینی وضع شود که منجر به تولید فقر شود.

وزیر بهداشت:

نزدیک 18 هزار خانه بهداشت در نقاط دور عشایری داریم/ افزایش خانه بهداشت عشایری نیازمندی به تخت بیمارستانی را کم می کند

سعید نمکی گفت: یک خانه بهداشت عشایری که کمتر از یک دهم تخت بیمارستانی هزینه می برد نیازمندی ما را به تخت های بیمارستانی کاهش می دهد.

وزیر کشور خبر داد:

قاچاق 12 و نیم میلیارد تومان کالا و ارز در سال 98/ 4 و نیم میلیارد تومان از قاچاق ها از داخل به خارج از کشور بوده است/دولت بعدی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به عنوان کار زیرساختی تداوم دهد

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: میزان قاچاق کالا و ارز سال 1398، 12 و نیم میلیارد تومان برآورد شد که این رقم مربوط به قاچاق از خارج به داخل است همچنین 4 و نیم میلیارد تومان نیز مربوط به قاچاق از داخل به خارج است اما اینکه رقم کاهشی بوده، باز هم برای اقتصاد کشور ما زیاد است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

دوز دوم واکسن در حال تزریق است/ واکسیناسیون معلمان و خبرنگاران در فاز سوم

کیانوش جهانپور گفت: دوز دوم واکسن کرونا در حال تزریق است. این واکسن در روزهای اخیر در مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شود.

مرگ ۱۴۰ بیمار کرونایی دیگر در کشور/ شناسایی ۱۲ هزار و ۳۵۱ بیمار جدید

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

سردار رحیمی خبرداد:

جمع آوری معتادان متجاهر حاشیه اتوبان ها/ لزوم انتقال مراکز نگهداری گذری (دی آی سی) به خارج از منطقه شوش

رئیس پلیس پایتخت گفت: بالغ بر ٨٠ تا ٩٠ درصد معتادان متجاهر موجود در اتوبان ها جمع آوری شدند و اگر مواردی به ندرت دیده می شود دستور دادیم که این افراد نیز جمع آوری شوند.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران:

خارجی‌های سرمایه‌گذار در ایران، ودیعه‌های میلیاردی برای کرایه خانه پرداخت می‌کنند/ اجاره بهای خانه‌ها دلاری نیست

عقبایی گفت: خارجی‌هایی دیده می‌شوند که در ایران کسب و کار و سرمایه دارند یا اینکه جزء سُفرا و نمایندگان کشورهای دیگر هستند و میلیاردها تومان خرج ودیعه و اجاره خانه می‌کنند.

گزارش برنا از طرح جنجالی اخیر مجلس شورای اسلامی؛

صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یا نقض آشکار حقوق آنان؟/سیاست‌های محدودکننده‌ای که سال‌هاست محکوم به شکست هستند

طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی‌ست، طرحی که به نظر می‌رسد چیزی جز محدود کردن مردم نیست. حال سوالی که ایجاد می‌شود این است آیا این طرح مانند سایر سیاست‌های محدودکننده محکوم به شکست خواهد شد؟

کدام واکسن کرونا ایمنی 80درصدی دارد؟

وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد، دز اول واکسن اسپونتیک وی تقریبا ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و دز دوم آن پاسخ ایمنی را تقویت می‌کند و ماندگاری بیشتری دارد.

استخدام بیش از ۱۰۲ هزار نیرو در سال ۹۹

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران منابع انسانی و امور اداری و معاونان طرح و برنامه استان‌ها با اشاره به سند تحول بنیادین گفت زمانی می‌توان از «تحول» سخن گفت که تغییر و تحولی در «نیروی انسانی» صورت گرفته باشد.

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج حد فاصل استاندارد تا پل فردیس برقرار است.

هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها کشور

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به سیلاب ناگهانی و آبگرفتی معابر در برخی استان‌ها از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و اردبیل خبر داد.

راننده ، همان سارق سواری دنا بود

سرهنگ علی همه خانی از کشف خودروی سرقتی به همراه دستگیری سارق آن در حین گشت زنی عوامل منطقه 25 پلیس راهور فاتب در مسیر بزرگراه زین الدین – سراج خبر داد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز